ההסכם של אורי ו-FLS עשוי להניב הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

החברה, שמפתחת פלטפורמה יעילה לתאורת LED, הודיעה על הסכם עם הספקית FLS, שיסייע לאורי לחדור לשוק התאורה הכללית בצד ענקיות כגון ג'נרל אלקטריק, פיליפס ו-Osram

פתרונות תאורת ה-LED הופכים לנפוצים, ועל הדרך מנסה גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Oree להתבסס בשוק העולמי. החברה, שמפתחת פלטפורמה יעילה לתאורת LED, הודיעה על הסכם עם הספקית Future Lighting Solutions - FLS. ההסכם יסייע לאורי לחדור לשוק התאורה הכללית בצד ענקיות כגון ג'נרל אלקטריק, פיליפס ו-Osram. בחברה מצפים להכנסות משמעותיות בשנים הקרובות.

ערן פיין, מנכ"ל אורי, ייסד את החברה ב-2006. החברה מפתחת אריזה ייחודית לנורות ה-LED, שמבוססת על טכנולוגיה אופטית ומייעלת את הביצועים של הנורות. החברה עברה שינוי במיקוד האסטרטגי שאליו היא פונה.

ההסכם הנוכחי מגיע על רקע הפנייה לשוק התאורה הכללי, לעומת אספקת פתרונות לתאורת מסך עבור טלוויזיות שטוחות, שבו פעלה עד לפני כשנה. כיום, לדברי פיין, לחברה יש פעילות בשני השווקים.

ההסכם לדברי פיין, יאפשר לחברה לקבל גישה לאנשי המכירות של (FLS) שנחשבים לאחד מכוחות המכירה החזקים בעולם הרכיבים האלקטרוניים, בצד חברות כגון Avnet ו-Arrow. כמו כן, ההסכם כולל גם מכירת הנורות של אורי כחלק מפתרונות ייעודיים שמייעדים ב-FLS ללקוחות. "הציפיות שלנו הן להכנסות של כמה מאות אלפי דולרים השנה, ועשרות מיליוני דולרים עד 2015", אומר פיין.

אורי גייסה עד כה 19 מיליון דולר מיצרנית נורות ה-LED הטייוואנית Epistar, מהקרנות ג'נסיס, GIMV, וכן קיבלה הלוואות מבנק סיליקון ואלי וקרן קראוס.

נורות ה-LED, שהאור מהן מופק על-ידי רכיב אלקטרוני (מוליך למחצה) בניגוד לפליטת חום כמו בנורה רגילה, נחשבות לחסכוניות, והן בעלות אורך חיים ממושך עד פי 100. החיסרון הבולט שלהן הוא העלות הגבוהה של ייצורן, כיוון שתהליך זה דומה לתהליך ייצור שבבים.