אלי ישי נגד השופט שלי טימן: לא ראוי שימשיך ב"נדבר על זה בבית"

השופט בדימוס ביקר בתוכנית את החלטת שר הפנים לגרש בן-זוג של נער שנהרג בפיגוע, למרות שהוחלט לא לגרשו ■ ישי: "האם יעלה על הדעת ששופט יאמר שכיבוד חוק הוא דבר אופציונלי?"

שר הפנים, אלי ישי, הגיש תלונה לרשות השנייה נגד דברים שנאמרו עליו בתוכנית "נדבר על זה בבית" של זכיינית ערוץ 2 קשת.

במכתב, שנשלח באמצעות יועץ התקשורת של ישי, רועי לחמנוביץ, הוא מוחה על אמירה של השופט בדימוס שלי טימן, בנוגע לשר. טימן אמר בתוכנית: "קודם כל, חוק צריך להפעיל בהיגיון. חוק זה דבר גמיש. תתפלא ואפשר להפעיל אותו בהיגיון".

במכתב נטען כי "אין זה ראוי" שטימן יישב בתוכנית "נדבר על זה בבית", שם נאמרו הדברים.

לפי מכתבו ב-9 בפברואר, התוכנית "נדבר על זה בבית" עסקה ב"כוונת שר הפנים לגרש את בן-זוגו של הנער שנהרג בפיגוע בבר נוער בתל-אביב", זאת למרות שהשר החליט לא לגרש את הצעיר.

לדברי לחמנוביץ, בדיון אמר עמנואל רוזן: "הנה חוזר אלינו (אלי ישי - ל"א) בפוזה החביבה שר הגירוש", וגבי גזית אמר: "אלי ישי הוא איש אכזר וטיפש".

עם זאת, לחמנוביץ יוצא בעיקר נגד אמירתו של טימן: "האם יעלה על הדעת ששופט יאמר שכיבוד חוק ויישום חוק הוא דבר אופציונלי? האם יעלה על הדעת שיש למאן דהוא שיקול ביחס להפעלת חוק? ויתרה מזאת, האם יעלה על הדעת ששופט בדימוס, כאשר הדבר נוגע לסמכותו של שר הפנים שבמקרה שמו אלי ישי, יאמר כי יכול היה השר לא לכבד את החוק או לא להפעילו והדבר יחשב כלגיטימי?".

אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, מסר בתגובה כי "התבטאות השופט בדימוס כלפי החוק היא חלק משיח ציבורי לגיטימי, אולם מטרידה הנטייה של חלק מהעיתונאים הבכירים להשתמש בהתבטאויות גסות ומעליבות כלפי נבחרי ציבור. לגופו של עניין, הפנייה התקבלה ותיבחן על-ידי הצוות המקצועי ברשות".

תגובת קשת לא נמסרה.