האם מיזם התקשורת של חברת החשמל ישתלם כלכלית?

רק אם יאושרו שני תיקונים שמבקש שר התקשורת להעביר, תתאפשר הוצאתו של המיזם אל הפועל, שכן כרגע עולים סימני שאלה רבים סביב כדאיותו הכלכלית

שר התקשורת, משה כחלון, יביא לאישור הממשלה תיקון שיאפשר לגופים מוסדיים להתמודד, במסגרת קבוצה, במכרז לרכישת השליטה במיזם התקשורת של חברת החשמל.

תיקון נוסף שיבקש כחלון מהממשלה לאשר יסדיר את נושא הבלעדיות שתינתן למשקיע במיזם בשימוש בתשתיות חברת חשמל. אם יאושרו שני התיקונים ועוד מספר תיקונים קטנים יותר, תתאפשר הוצאתו של המיזם אל הפועל, שכן כרגע עולים סימני שאלה רבים סביב כדאיותו הכלכלית.

בעקבות בקשות של גורמים שמגלים עניין במיזם, התברר שהצעת ההחלטה כפי שהיא מנוסחת היום אינה מאפשרת לשחקנים משוק ההון להתמודד במכרז לרכישת השליטה במיזם, מכיוון שהם עשויים להיות נגועים בניגוד עניינים.

קרנות פנסיה או חברות ביטוח שיש להן החזקות בחברות תקשורת מנועות כרגע מלהיות חלק במיזם חברת חשמל, בשל הבעלות הצולבת שעשויה להיווצר. אלא שגופים פיננסיים צפויים להוות חלק מהמיזם, כחלק מהמימון שיידרשו הקבוצות לגייס, ולכן הוחלט לאפשר לגופים פיננסיים להיות חלק ממנו.

התיקון השני, כאמור, נוגע לבלעדיות, והוא אמור לקבוע שהתשתיות שיקים בעל השליטה יעברו לבעלותו, שכן הוא זה שישקיע בפריסת תשתיות חדשות שיגיעו לבתים.