גינדי ת"א יקבל היתרים; 56 דירות - בהשכרה מוזלת

ההחלטה על היתרי הבנייה התקבלה בדיון שהתקיים הערב במליאת הוועדה המקומית, בעקבות ערר שהגיש חבר הוועדה אהרון מדואל ■ אושרו מספר תיקונים לתוכנית הפרוייקט

פרויקט גינדי תל אביב במתחם השוק הסיטונאי צפוי לקבל כעת היתרי בנייה לאחר שתוכנית העיצוב האדריכלי שהגישו יזמי המתחם אושרה הערב במליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א. במסגרת תוכנית העיצוב שאושרה יכלול המתחם 56 יחידות דיור להשכרה במחיר מוזל.

‏מליאת הוועדה המקומית דנה בתוכנית העיצוב לאחר שחבר הוועדה, אהרון מדואל, הגיש עליה ערר בספטמבר. כזכור, במסגרת תוכנית העיצוב האדריכלי שהגישו יזמי הפרויקט - קבוצת גינדי וחברת רבוע כחול נדל"ן, ושאושרה בספטמבר, יקטן גודל הדירות אבל יגדל מספרן של הדירות בשלב א' של הפרויקט, מ-504 דירות ל-800.

‏שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי כולל את שטחי הבנייה המרקמית שכללו עד כה 504 יחידות דיור, אבל לאור האישור יכללו מעתה 800. כמו כן כולל שלב א' של השוק הסיטונאי את הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים.

‏הסיבה שבגללה הגיש מדואל בספטמבר ערר על תוכנית העיצוב האדריכלי היא משום שהדיון בתוכנית התקיים בנוכחות ארבעה חברי ועדה מתוך 11, ועל כן ההחלטה עברה "ברוב דחוק של שלושה מתוך ארבעה חברים". עוד הוא טען בזמנו שהגיוני יותר שהדיון בתוכנית העיצוב האדריכלי יתקיים בפורום רחב יותר, משום שמדובר בפרויקט חשוב שישפיע על דמותה של תל אביב לדורות הבאים, במיוחד כשמדובר בפרויקט בלב העיר.

‏תוכנית העיצוב החדשה מגדילה למעשה את מספר הדירות בשטח הבנייה המרקמית מ-504 ל-720 עם אופציה ל-80 יחידות דיור נוספות במגרש 6. עוד קובעת התוכנית החדשה ששטח הדירות יקטן משטח ממוצע של 110 מ"ר לשטח ממוצע של כ-91 מ"ר.

‏בדיון הערב הוחלט שבמסגרת אישור תוכנית העיצוב האדריכלי יוטמעו ההערות של צוות מהנדס העיר בדבר הנגשה וחיבור של הפארק במתחם עם מבני הציבור שבו.

‏בנוסף הוחלט שמתוך 80 יחידות הדיור האופציונאליות בשטח הבנייה המרקמית, 56 יחידות דיור יהיו דירות להשכרה, שיושכרו במחיר הנמוך ב-30% ממחיר השוק, למשך שמונה שנים, שבסופן יוכלו היזמים למכור אותן בשוק החופשי.

‏מדואל אמר הערב כי "בעקבות הערר שהגשתי תוקנה התוכנית באופן משמעותי, אם כי לא מספק. התיקונים כוללים דיור בר השגה בשכירות וצמצום של מספר הבניינים מ-13 ל-11, על מנת לייצר מרווח גדול יותר בחזיתות המבנים, כך שלא תיווצר חומה בחזיתות הרחובות קרליבך והחשמונאים. כמו כן הורחבו דרכי הגישה לפארק המתוכנן במרכז המתחם, אם כי לצערי לא אושרה הצעתי להוריד את מפלס הפארק לגובה הרחוב, דבר שהיה מקל לאין ערוך על הנגישות של הפארק".

‏משמעות אישור תוכנית העיצוב האדריכלי היא שניתן כעת להוציא היתרי בנייה לפרויקט.

גינדי השקעות, המנהלת את פרויקט גינדי תל אביב, מסרה כי החברה "מברכת על החלטת מליאת הועדה המקומית תל אביב לאשר ברוב גדול את תוכנית העיצוב של הפרויקט. החברה מודה לעיריית תל אביב ולצוות המקצועי שלה על שיתוף הפעולה הפורה בקידום פרויקט הנדל"ן המשמעותי ביותר בעיר. פרויקט זה עתיד לתרום ללא ספק להתחדשותו של מרכז העיר ואנו מברכים את רוכשי הדירות שכבר הצטרפו לפרויקט".
עוד נמסר, כי "החברה מצפה להתחיל בקרוב בעבודות החפירה בקרקע ובתחילת הקמת הפרויקט".