"מקווים שנגזור את הסרט במגדל עתידים בפברואר 2012"

מדובר בהתחלת מהלך שיווק למגדל בן 35 קומות המשרדים ■ יו"ר עתידים הוא ראש עיריית ת"א רון חולדאי, ויו"ר ועדת הכספים של החברה הוא איש העסקים אלפרד אקירוב

‏"היות ואנחנו שנה לפני אכלוס, אנחנו דוחפים את שיווק המגדל במלוא המרץ ומקווים שבפברואר 2012 נגזור את הסרט", כך אמרה היום מנכ"ל חברת עתידים, המנהלת את קרית עתידים בת"א, אלקה אילני, במסיבת עיתונאים לרגל תחילת שיווק מגדל המשרדים "מגדל עתידים".

כפי שפורסם ב"גלובס" בתחילת השבוע, מדובר בהתחלתו של מהלך שיווק לאחר שלפני שנה נערך מפגש למתווכים וליועצי נדל"ן להצגת המגדל בן 35 קומות המשרדים, מעל שתי קומות מסחר וחמישה מפלסי חניונים. במסיבת העיתונאים הבוקר ציינה אילני כי במגדל כבר הושכרו השטחים שבקומות ה-29 עד 35 במגדל (כ-13 אלף מ"ר) לחברות מתחום הפיננסים, עורכי הדין והרפואה. לגבי ארבע הקומות הראשונות במגדל ציינה אילני כי מתנהלים מגעים להשכרת 8,000 מ"ר לגוף יחיד. גופים אחרים בדקו כשלוש קומות באמצע המגדל וקיבלו הצעות מחיר.

קרית עתידים היא מתחם המתפקד כקמפוס לתעשיות עתירות ידע המשתרע על פני 90 דונם בצפון-מזרח תל אביב, בין הרחובות ראול ולנברג ודבורה הנביאה. המתחם נוסד ב-1975 על ידי אוניברסיטת תל אביב ועיריית ת"א, והקרקע היא בבעלות פרטית ולא בחכירה. עד היום נבנו במתחם 12 מבנים והם מושכרים לכ-100 חברות היי-טק המעסיקות 4,000 עובדים. לדברי אילני, המתחם עצמו מצוי בתפוסה של 96%.

מגדל עתידים נקרא במקור מגדל החזון (‏Vision Tower‏). חברת א. ארנסון זכתה ב-2007 במכרז להקמתו תוך הכרזה על סיום הבנייה בכ-27 חודשים (סוף 2009), לאחר שתוכניות להקמת המגדל נגנזו ב-2001 לאור התפוצצות בועת ההיי-טק.

שטחו הבנוי של המגדל, שבנייתו כמעט הושלמה בהשקעה של כ-600 מיליון שקל, הוא כ-125 אלף מ"ר, מתוכם 65 אלף מ"ר מיועדים למשרדים. שטחה של קומה טיפוסית במגדל הוא 1,911 מ"ר, בעוד שבענף מקובל בדרך כלל ששטחה של קומה טיפוסית עומד על כ-1,000 מ"ר. שטחן הכולל של חמש קומות החניון התת-קרקעי הוא 52 אלף מ"ר, מה שמאפשר כ-1,500 מקומות חנייה.

את הפרויקט מממן בנק הפועלים. יו"ר דירקטוריון חברת עתידים הוא ראש עיריית ת"א רון חולדאי ויו"ר ועדת הכספים של החברה הוא איש העסקים אלפרד אקירוב. אדריכל המגדל הוא דוד זרחי ממשרד זרחי אדריכלים.

לדברי אילני, "שטחו של המגדל למעשה מכפיל את שטחה של קרית עתידים. יש לנו קרקע לשני מגדלים נוספים בהיקף דומה במתחם, אבל לפני שנבנה אותם נרצה לראות איך אנחנו מתקדמים עם מגדל עתידים".

בעוד שבמפגש המתווכים בשנה שעברה דובר על דמי שכירות של 70 עד 100 שקל למ"ר (תלוי בקומה) ברמת מעטפת, כעת עומדים המחירים על 70 עד 85 שקל למ"ר ברמת מעטפת. לשאלת "גלובס" מה הביא לירידת המחירים בשעה שענף המשרדים בגוש דן מגלה סימני התעוררות ועלייה בביקושים, השיבה אילני כי "התאמנו את עצמנו לשוק. אנחנו לא בסיטי של תל אביב, אלא אנחנו באזור אחר בעיר, זו שכונה אחרת. מצד אחד יש לנו מגדל מפואר אבל מצד שני הוא לא ממוקם בשדרות רוטשילד".

לאור שינוי התב"ע של המגדל ניתן להשכיר בו שטחים לחברות שאינן רק מתחום ההיי-טק, אלא גם למקצועות חופשיים, משרדי עורכי דין, בנקים, גופים פיננסיים וחברות רפואה. עוד ציינה אילני כי אכלוס המגדל בתפוסה מלאה צפוי לקחת שנתיים עד שלוש, למרות שחברות שישכרו עד פברואר 2012 יוכלו בתאריך זה להיכנס למגדל לאחר שיוכשרו עבורן תנאים מתאימים.

שתי קומות המסחר צפויות לאכלס בתי מזון, בתי קפה, חנויות עיתונים וסניף בנק שלהערכת אילני ישכור את השטח תמורת 100 שקל למ"ר.

תקופות השכירות במגדל הן חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות או שלוש שנים עם שתי אופציות - האחת לשלוש שנים נוספות והשנייה לארבע שנים נוספות. עם מימושה של כל אופציה צפויה עלייה של כ-5% בדמי השכירות. עלות החנייה בפרויקט היא 500 שקל לחנייה לחודש.