קריאה לאובמה: זה הזמן לבקר בירושלים וברמאללה

"השגריר הבא של ארה"ב בישראל – דן שפירו, יועץ אובמה" ■ שפירו, דובר עברית שוטפת, היה איש הקשר של אובמה בקמפיין לנשיאות ■ נהנה מיחסים טובים עם נתניהו

השגריר הבא של ארה"ב בישראל יהיה דן שפירו, מומחה לענייני המזה"ת ואחד מיועציו הקרובים ביותר של הנשיא ברק אובמה. שפירו, דובר עברית שוטפת, מקיים יחסים טובים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כך מוסר הערב (ג') אתר האינטרנט "פוליטיקו".

שפירו, בן 42, אחד מהשחקנים הראשיים בצוות המזרח-תיכוני של הממשל, נהנה מאמון רב של אובמה. הוא חבר אליו כאשר אובמה היה עדיין סנטור, והיה אחד מאנשי המפתח שלו במסע הבחירות לנשיאות. שפירו שימש איש קשר של הקמפיין לקהילה היהודית, ונמנה עם האסטרטגים ומגייסי הכספים של המסע.

מספרים עליו שהוא קרא בעיני נץ את העיתונות היהודית והישראלית באותה תקופה. הוא נהג להתקשר לכתבים בדרישה לתקן מה שנראה בעיניו כדיווחים שגויים שהיו עלולים לצייר את המועמד אובמה בצבעים שליליים בעיני בוחרים יהודיים. יש לו קשרים טובים בקהילה היהודית בארה"ב עד היום והוא תדרך לא אחת פעילים מרכזיים בקהילה בענייני המזה"ת, לעתים קרובות במאמץ להכהות ביקורות מהממסד היהודי, ומישראל, שאובמה אינו פרו ישראלי דיו.

שפירו משמש עתה כמנהל בכיר לענייני המזה"ת וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. לפי "פוליטיקו", הוא עובד באופן הדוק עם היועץ לביטחון לאומי, טום דנילון, סגן היועץ, דניס מקדונאף, האסטרטג לענייני איראן, דניס רוס, והנציג המיוחד של הממשל לענייני המזה"ת, ג'ורג' מיצ'ל. שפירו נלווה למיצ'ל פעמים רבות במסעות הדילוגים שלו באזור והוא מוכר היטב למקבלי ההחלטות בירושלים.

לשפירו יש תואר שני בפוליטיקה של המזה"ת מאוניברסיטת הארווארד.

ובינתיים: רוברט ווקסלר, לשעבר ציר דמוקרטי בבית-הנבחרים, ששימש אף הוא איש קשר של אובמה לקהילה היהודית ושהוזכר בעבר כשגריר פוטנציאלי בישראל, קרא אתמול לאובמה לבקר בירושלים וברמאללה.

ווקסלר מציע תכנית בת שבעה סעיפים להקמת מדינה פלסטינית מפורזת, עם שיבה מזערית של פלסטינים לישראל וחלוקת ירושלים. "אובמה צריך לנסוע עתה לירושלים ולרמאללה כדי להציג את עקרונות התכנית הזו לעמים בישראל ובפלסטין. הוא צריך להזמין את מנהיגי צרפת, בריטניה וגרמניה, ואת מזכ"ל או"ם להצטרף אליו".