לקחו את עצמם בידיים: יערות הכרמל הפנימו את הביקורת?

לפני כשנתיים פרסמנו במדור זה טקסט ביקורתי חריף על חוויית האירוח במלון המפואר ■ שנתיים לאחר מכן החליטו ברשת ישרוטל לשדרג את חוויית האירוח ולהשקיע בפרטים ה"קטנים"

לפני כשנתיים פרסמנו במדור זה טקסט ביקורתי חריף על חוויית האירוח בכמה מאחוזות הספא היוקרתיות בארץ, בהן גם "יערות הכרמל" של רשת ישרוטל. טענתנו העיקרית הייתה שמי שמשלם אלפי שקלים ללילה, ראוי שיקבל שירות טוב יותר מזה שהוצע אז, בעיקר בפרטים הקטנים. בין היתר ציינו את העובדה שהאורחים נאלצים לנדוד עם המזוודות בעצמם מהחניה המרוחקת, שאין מגוון קולינרי, ושאין השקעה בפינוקים איכותיים ובסיסיים בחדרים, כמו המוצרים באמבטיה, במיני-בר או אפילו בפינת הקפה. זאת, בניגוד לסטנדרטים של אירוח במלונות ספא יוקרתיים בחו"ל, הדורשים את אותם מחירים.

שנתיים לאחר מכן החליטו ברשת ישרוטל לשדרג את חוויית האירוח היוקרתית, ולהשקיע בדיוק באותם פרטים "קטנים" לכאורה, אך כה חשובים, שהם אלה שעושים את ההבדל בין חוויית אירוח יוקרתית לחוויה סטנדרטית. ברשת הכריזו לאחרונה על השקת Isrotel Luxury Collection, תת-מותג שיכלול תחתיו שלושה מלונות: רויאל ביץ' באילת, אחוזת יערות הכרמל, ובראשית, מלון הסוויטות הפרטיות במצפה רמון, שעתיד להיפתח באפריל 2011 (מלון נוסף המתוכנן להיכלל גם הוא תחת המיתוג החדש הוא Sea One, שנבנה בימים אלה בטיילת תל אביב וצפוי להיפתח במהלך שנת 2012).

השינוי בקונספט של שלושת המלונות יכלול שדרוג היחס לאורח כבר משלב הזמנת החדרים. טרם הגעתם למלון יברר הצוות המארח אם יש להם בקשות מיוחדות, כמו הזמנת מקומות במסעדות, כריות קשות או רכות, אוכל מסוים (צמחוני, ללא גלוטן וכדומה) ועוד. עם הגעתם למלון יזכו האורחים בליווי אישי לחדרם. המזרנים במיטות הוחלפו למזרנים שפותחו ויוצרו על-ידי חברת עמינח במיוחד למלונות אלה. קו מוצרי הטיפוח באמבטיה שודרג. לכל מלון סדרה שלו, שתמותג גם היא תחת Luxury Collection. גם המגבות והחלוקים בחדרים הוחלפו לאיכותיים יותר.

גם בתחום הקולינרי חל שינוי: הבופה המסורתי הוחלף באפשרות להזמין מתוך תפריט משתנה. בכל מלון יהיו קונדיטוריה עם מאפים שייוצרו במקום, וכן שוקולטייר פרטי. בספא ישלבו גם טיפולים חדשים, והם יוצעו גם במלונות בראשית ורויאל ביץ.

בהתחשב בכך שהמחירים נותרו זהים, ולא עלו, אפשר לומר שהשינויים הללו, גם אם הגיעו באיחור, מצרפים את המלונות לליגה הבינלאומית, ולא במקרה. מטרת השדרוג היא להציע תחרות למלונות ספא בחו"ל. עתה נותר רק לראות אם יצליחו ברשת לשמור על סטנדרט גבוה ולתת תמורה ראויה לכסף.