ביציע עם מסי: חבילות למשחקי ליגת האלופות והיורוליג

גם מסך 100 אינץ' לא יכול להחליף את חוויית הישיבה באצטדיון ■ למי שכבר קנה גרעינים אבל מתלבט איפה לפצח, "גלובס" סוקר את החבילות למשחקי הכדורגל והפיינל פור באירופה

יוני 2010, איצטדיון פולוקוואנה במחוז לימפופו שבדרום אפריקה. עשרות אלפי בני אדם נדחסים אל האצטדיון המקומי - בהם גם אינספור תיירים מכל רחבי העולם: ממדינות אירופה, מדרום ומרכז אמריקה ואפילו מישראל הקטנה.

על העיר או המחוז מעולם לא שמעו ובוודאי לא חלמו להגיע אליו - ובכל זאת, הם שם. לפני כמה שעות אכלו באחת מהמסעדות המקומיות הבודדות בעיר, ובערב ישנו במלונות המעטים שנבנו באזור. חלקם התאכסנו בבתי הארחה מאולתרים (אם אפשר לקרוא להם ככה) - אנשים המציעים מזרון וחדר.

לגל התיירות בפולוקוואנה לא אחראי גל מודעות אדיר לצדדים העניים והשבטיים יותר של דרום אפריקה אלא אירוע אחד: המונדיאל, זה שמשך אליו צופים נרגשים מכל רחבי העולם, שהיו מוכנים לשלם הרבה כדי לחוות אותו בצורה הכי חיה שאפשר.

אז נכון ש"בבית רואים יותר טוב", כמו שאומרת הקלישאה, ואפשר רק לדמיין - בהתחשב בתלונות הקשות על רעשי הוובוזלות בטלוויזיה - עד כמה מטרידה היא הישיבה בתוך אצטדיון עם 80,000 וובוזלות פעילות, ובכל זאת - אי-אפשר שלא להתקנא באנשים שפעם אחר פעם חווים את אדרנלין הטורנירים ואירועי הספורט הגדולים עד הסוף.

לא פלא, לכן, שרבים מהמבקרים במשחקי גביע העולם בדרום אפריקה נדרו נדר להיפגש אלה עם אלה במשחקים של שנת 2014 בברזיל, קופצים פעם נוספת על ההזדמנות לשלב ביקור במדינה חדשה עם אירוע ספורט בהיקפים שאין להם תקדים.

ולמי שאין כוח לחכות עד 2014, מסתבר שחופשות הספורט כאן כל הזמן: שלא במפתיע, ליגת האלופות באירופה והיורוליג בכדורסל כובשים את הבכורה, ומוצעים כעת במחירים אטרקטיביים מתמיד הודות לטיסות הלואו קוסט לאירופה והשער הנמוך יחסית של האירו אל מול השקל.

"בעבר, תיירות הספורט התרכזה באירועים של פעם בשנה כמו גמר ליגת האלופות או הפיינל פור בכדורסל - אבל היום הביקוש הוא לאורך כל השנה, בעיקר למשחקי הליגה האנגלית, האיטלקית והספרדית", כך על-פי יעל ורדי, מנהלת השיווק של קבוצת קשרי תעופה. "אנשים מחפשים היום נסיעות עם תכנים מעבר לתכנים התיירותיים הקלאסיים - כי ההרגשה היא שבעיקר כשמדובר באירופה, אנשים כבר ראו את כל האטרקציות התיירותיות בכל אחד מהיעדים הפופולריים - ורוצים להעצים את החוויה".

מארס: שני משחקים, טיסה ומלון ב-1,600 אירו

אז הנה מה שחם בחודשים הקרובים, למי שרוצה לשים את עצמו על המגרש: "החבילה המבוקשת ביותר בעונה הזו נכון לעכשיו היא זו של המשחק הענק בין ברצלונה לארסנל בליגת האלופות ב-8 במארס", אומר איציק משיח מצבר ספורט - זרוע תיירות הספורט הייעודית שהוקמה בצבר תיירות ונופש לאור הפופולריות הגואה של התחום. "בכל אחד מהמשחקים של ברצלונה בליגה הספרדית אנחנו רואים מאות ישראלים - אבל המשחק הזה צפוי להיות השיא, ואנחנו מעריכים שכ-800 ישראלים יפקדו את היציעים", אומר משיח.

בצבר מציעים חבילה של טיסה לברצלונה ושהייה של 4 לילות במלון 4 כוכבים במחיר של 1,100 אירו לאדם בחדר זוגי.

בחברת קשרי תעופה מציעים חבילה משודרגת למכורים אמיתיים, שכוללת טיסה לברצלונה, 5 לילות במלון בדרגת 4 כוכבים וכניסה לשני משחקים שונים: הראשון, ברצלונה-סרגוסה במסגרת הליגה הספרדית, מתקיים ב-5.3; ואילו השני, ברצלונה-ארסנל, מתקיים כאמור ב-8.3. מי שיבקש לקפוץ על שתי החתונות ייפרד מ-1,600 אירו לאדם בחדר זוגי.

האביב הספורטיבי, מסתבר, לא עוצר וממשיך כבר בשבוע לאחר מכן במינכן שבגרמניה, שם מתקיים באצטדיון העירוני משחק מעורר ציפייה בין באיירן מינכן לאינטר האיטלקית - שתי הקבוצות שבשנה שעברה כבשו את שני הכרטיסים לגמר ליגת האלופות. במקרה הזה מדובר בחופשה מעט זולה יותר: 3 לילות בין התאריכים 14 ל-17 במארס תמורת 900 אירו לאדם בחדר זוגי (צבר תיירות ונופש).

ואיך אפשר כדורגל אירופי בלי ריאל מדריד: תמורת 900 אירו לאדם מציעים בקשרי תעופה טיסה סדירה לבירה הספרדית, 2 לילות במלון 4 כוכבים וכרטיס ישיבה מאחורי השער למשחק של ריאל נגד ליון במסגרת ליגת האלופות, באצטדיון הביתי שלה בתאריך 16.3. היציאה למדריד - יום לפני המשחק.

גם בגיזרת מדריד קיימת גירסה למכורים בלבד: חבילת "דאבל מדריד" של צבר תיירות ונופש מציעה, לצד המשחק של ריאל-ליון, גם את הדרבי הפנימי של שתי הקבוצות ממדריד (ריאל-אתלטיקו), שמתקיים בסוף השבוע שלאחר מכן. החבילה כוללת 5 לילות במלון ויוצאת מישראל בבוקר המשחק הראשון, ב-16.3. עלותה: 1,230 אירו לאדם בחדר זוגי.

אפריל: ברצלונה נגד ריאל מדריד בחול המועד

באפריל יכול מי שרוצה להתרענן קצת במגרשים הגדולים באירופה לפני ליל הסדר ליהנות מחבילה מיוחדת סביב משחק האל-קלאסיקו במדריד, בו מארחת ריאל את ברצלונה. החבילה במקרה זה לא זולה בכלל - 1,500 אירו לאדם עבור 3 לילות בסך-הכול, כשהטיסה יוצאת ב-15 לאפריל ונוחתת בארץ ממש רגע לפני ליל הסדר.

מי שמעדיף את חול המועד יגלה כי בתזמון מושלם, ב-20 לאפריל, מתקיים באצטדיון המאסטייה שבוולנסיה משחק גמר "גביע המלך" הספרדי בין ברצלונה לריאל מדריד (כן כן, שוב - רק 3 ימים אחרי המשחק הקודם בין הקבוצות במדריד).

מי שרוצה לצפות באחת הקבוצות מניפה את הגביע בתום משחק רווי יצרים יוכל ליהנות מחבילה מיוחדת שמציעה חברת קווי חופשה מקבוצת אל-על, הכוללת טיסה לברצלונה יום לפני המשחק וחזרה ב-23 באפריל, 4 לילות במלון 4 כוכבים, העברות, כניסה למשחק וישיבה מאחורי השער וגם זמן חופשי לטיול בוולנסיה ואיסופים לאצטדיון וממנו. המחיר: 1,650 אירו לאדם בחדר זוגי.

ואיך אפשר לדבר על כדורגל באירופה בלי נציגנו בניכר אברם גרנט. אז נכון שהוא לא הכוכב הכי גדול בקרב קהילת המאמנים הבריטיים, ויש לא מעט מעריצים שהיו שמחים להחזיר אותו כלאחר כבוד לתל-אביב - ובכל זאת, המפגש הצפוי בין קבוצתו של גרנט ווסטהאם לבין האלופה צ'לסי הוא מסקרן ומצליח להבטיח זווית ישראלית וכדורגל טוב בו-זמנית.

המשחק מתקיים בחול המועד פסח - מה שצפוי להביא להתעניינות שיא מצד ישראלים בו. המחיר, על-פי צבר תיירות ונופש המציעה חבילה למשחק: החל מ-1,000 ליש"ט לאדם.

מאי: 1,000 אירו לפיינל פור בברצלונה

ואם פתחנו עם המונדיאל, קשה שלא להתייחס לכוכב המונדיאל מסי, שצפוי לככב בדרבי של ברצלונה (בארסה מול אספניול) שנקבע להתקיים באצטדיון קמפ-נואו בעיר ב-8 במאי.

תמורת 950 אירו לאדם בחדר זוגי, מציעים בקווי חופשה טיסות הלוך ושוב (יציאה ב-6 במאי), 4 לילות במלון 4 כוכבים, העברות וכרטיס מובטח במיקומים שונים ואפילו סיור מתנה באצטדיון.

ולסיום - לא נזנח את רוח הציונות ואת התמיכה במכבי תל-אביב במפעל הפיינל פור שייערך השנה בברצלונה, ממש באותו הזמן של הדרבי שם - מה שהופך את ברצלונה לבירת הספורט הרשמית של האביב.

מפעל הכדורסל החשוב ביבשת יגיע לשיאו בסוף השבוע של 6-8 במאי - כשבקווי חופשה מציעים דיל הכולל טיסות הלוך ושוב, 3 לילות במלון 4 כוכבים, העברות וכניסה למשחק. מחיר החבילה ההתחלתי הוא 1,000 אירו לאדם בחדר זוגי, כאשר ניתן לשדרג את מיקום הכרטיסים באולם - מה שמייקר, כמובן, את מחיר החבילה בהתאם.

המגוונים מוזמנים גם ליצור קשר עם החברה, כדי לשריין חבילה משולבת הכוללת את משחק הדרבי בכדורגל לצד משחקי הפיינל פור בכדורסל המתקיימים בעיר, כאמור, זה לצד זה בו-זמנית.