מה עושים השבוע? "גלובס" ממליץ לכם איפה להיות ועם מי ללכת

מופעי המוזיקה הטובים ביותר, התערוכות המיוחדות ביותר והמחזות המושקים ביותר ■ כתבי "גלובס" ממליצים לכם איפה לבקר השבוע

בראש חדש: "הקהילה הבאה"

מה: שלוש תערוכות חדשות נפתחו לאחרונה במוזיאון חיפה, בהנהגתה של האוצרת הראשית החדשה רותי דירקטור. התערוכה "הקהילה הבאה" מציגה את העיסוק של אמנים בארץ ובעולם במציאות החברתית. חלקם יוצרים מציאות בדויה וחלקם מציגים ביקורת על המצב הקיים. האמנים הם חוקרים ואמנותם היא המדיום המעביר לצופים תובנות ותמונת עולם. למה ללכת: כי אתם אוהבים מבט ביקורתי.

למה באמת ללכת: מוזיאון קטן ומשובח.

עם מי ללכת: אמנות לכולם.

מתי, איפה וכמה: א'-ד' 10:00-16:00, ה' 19:00-16:00, ו' 13:00-10:00, ש' 15:00-10:00; מוזיאון חיפה לאמנות. דמי כניסה: 20-30 שקל.

אתני בהרצליה: פסטיבל "עולמי"

מה: בין הימים חמישי-מוצ"ש הבאים (3-5 במרץ) יתקיים בהרצליה לראשונה פסטיבל "עולמי", המוקדש למוזיקת עולם ממגוון תרבויות. הפסטיבל יכלול חמישה מופעים שינועו בין מקצבים בוכאריים, ריקוד אתיופי, ג'אז מאנדלוסיה ועוד.

האמנים שיופיעו בפסטיבל הם יאיר דלאל, שיופיע במופע "דרך הבשמים" לצד שורת מוזיקאים מובילים אחרים (3.3 בשעה 20:30); פסנתרן הג'אז עומרי מור, שיופיע עם שלישייתו במופע אילתור ג'אזי על לחנים מאנדלוסיה (3.3 בשעה 22:15); הצ'לנית והמלחינה ראלי (Rali) מרגלית, שתארח את להקת המחול האתיופית "ביתא" (4.3 בשעה 13:00); משפחת אלייב (Alaev), המבצעת להפליא מוזיקה בוכארית (5.3 בשעה 20:30); ולהקת "אוי דיוויז'ן", המגישה מוזיקה יהודית ממזרח אירופה בתיבול מקומי (מוצ"ש 5.3 בשעה 22:15).

למה ללכת: הפסטיבל מספק הזדמנות נדירה לשמוע באותו סוף שבוע כמה מהשמות הגדולים בתחום מוזיקת העולם בארץ.

למה באמת ללכת: כי בתום כל מופע יתקיים ג'ם סשן עם הלהקות, ולאחריו יוזמן הקהל לאילתורים באכסדרת התיאטרון עם כלי נגינה שיביא מהבית.

עם מי ללכת: עם מוש בן-ארי.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד מוצ"ש, 3-5 במרץ; רחוב בן גוריון 5, הרצליה. מחיר: 90 שקל.

איש הבארוק מבצע מהלר: הסימפונית ראשל"צ

מה: התזמורת הסימפונית ראשון-לציון מארחת בסדרת הקונצרטים הנוכחית שלה את הצ'מבליסט והמנצח הישראלי שלו עד-אל, מחשובי המוזיקאים שיצאו מישראל בעשורים האחרונים. עד-אל נחשב כמומחה בינלאומי למוזיקת בארוק, ומופיע בקביעות ברחבי העולם עם הרכבי בארוק מובילים. בשנים האחרונות הוא מנצח גם על מוזיקה מאוחרת יותר, וקונצרט זה הוא דוגמה לכך.

תוכנית הקונצרט תכלול ביצוע בכורה עולמי לקונצ'רטו לשתי קלרינטים מאת בנימין יוסופוב (Yusupov), שיבוצע בהשתתפות התאומים המעולים בני ה-18 דניאל ואלכסנדר גורפינקל; את חמשת "שירי ריקרט" (Rueckert) היפהפיים מאת מהלר, בביצוע זמרת המצו-סופרן הנורבגית מריאנה קילאנד (Kielland); את הסימפוניה האנרגטית "ביתו של השטן" מאת לואיג'י כרוביני (Cherubini); ולסיום את הקונצ'רטו בפה מז'ור לכלי מקלדת ותזמורת מאת היידן, שעליו ינצח עד-אל ממקלדת הצ'מבלו.

למה ללכת: כי התוכנית מגוונת ומקורית, ואין בה רגע דל.

למה באמת ללכת: כדי לשמוע את עד-אל מנצח על רפרטואר שאינו מזוהה איתו בדרך-כלל.

עם מי ללכת: עם אוהבי מוזיקה סקרנים.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש וראשון, 26-27 בפברואר, 20:30; היכל התרבות ראשל"צ. מחיר: 100-160 שקל.

יצבע את השלכת בירוק: "פסטיבל הגרוב העברי 2011"

מה: הלייבל העצמאי המוערך "אודיו מונטאז'" ישיק בחודש הבא אוסף שירי גרוב המיועד להפצה בארץ ובחו"ל, על טהרת אמנים מקומיים ותיקים וחדשים, ולרגל האירוע הוחלט על הפקת מופע מוזיקלי שכולו על טהרת הקצב וההנאה ממיטב יצירותיהם של האמנים המיוצגים באוסף ובתוספת כמה הפתעות. על במה מושקעת, מגובים במערכת סאונד מהטובות בארץ, יופיעו בפסטיבל הגרוב העברי אייל תלמודי מהבלקן ביט בוקס, בום פם, דיגיטל מי, האחים רמירז, התפוחים, מארקי פ'אנק, קרולינה אברץ, סוליקו, קותימן, רדיו טריפ, TREE, וגם נציגים וותיקים יותר של הגרוב העברי: עוזי נבון ומסמר הערב יורם ארבל, החוזר לקדמת הבמה כזמר אחרי שנים בעמדת פרשן ספורט בכיר. האם ביצועו האלמותי ללהיט "אני אצבע את השלכת בירוק" מקפיץ כבעבר? יש רק דרך אחת לגלות.

למה ללכת: כולנו זקוקים לקצת גרוב בימים טרופים אלה.

למה באמת ללכת: יורם ארבל פוצח שוב בזמרה, אלא מה?

עם מי ללכת: עם מירי נבו, אפרופו שדרני ספורט החוזרים לשיר.

מתי, איפה וכמה: חמישי, ה-3 במרץ, החל ב-20:00; האנגר 11 בנמל תל-אביב. מחיר: 129 שקל.

לעולם בעקבות הסאן: "סיגל"

מה: חודשים ספורים אחרי שהועלה בהצלחה גדולה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, חוזר "סיגל", שכתב שלומי מושקוביץ וביים צדי צרפתי, לכור מחצבתו המקורי בתיאטרון הלאומי הבימה. יעקב אגמון שהיה המנכ"ל והמנהל האמנותי של התיאטרון, היה הראשון להגות את רעיון המחזה המוזיקלי על-פי להיטיו של הזמר היווני אריס סאן, שהיה כוכב ענק בישראל בסוף שנות ה-60, המגולל את סיפור אהבתו הסוער והטרגי לזמרת עליזה עזיקרי. הפרויקט הוקפא בשעתו, חולץ מהמגרות בידי צרפתי כשהפך להפקת שנה ג' בסטודיו יורם לוינשטיין, ועכשיו הוא מועלה מחדש כהפקה רפרטוארית מושקעת. שני הכוכבים המקוריים, התגלית ארז רגב והדר רצון-רותם עברו לבריכה של הגדולים.

שאר הדמויות לוהקו מחדש, וכך השתלבו גיא זוארץ, ורד פלדמן, שלומי קוריאט, רותם אבוהב ועוד.

למה ללכת: כי אם ההפקה המחודשת משמרת חצי מהאנרגיה והכיף שיצרו תלמידי הסטודיו של יורם לוינשטיין זה עדיין הגילטי פלז'ר הכי שווה בעיר.

למה באמת ללכת: כדי לגלות איך תיאטרון מעלה "הפקה גדולה ורבת משתתפים" עם גירעון של 40 מיליון שקל.

עם מי ללכת: בוזוקי ובקבוק אוזו.

מתי, איפה וכמה: מידי ערב עד ה-2 במרץ, 20:30; אולם בית החי"ל תל-אביב. מחיר: 190 שקל.

כוכבים בסלון: נמרוד פריד

מה: תוכנית מחול חדשה בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף נמרוד פריד, נפתחת בשבת הקרובה בבית תמי שברחוב שינקין בתל-אביב. ארבעה יוצרי מחול עצמאיים חברו יחד לערב משותף, שבו הקהל והרקדנים נמצאים יחד בחלל אינטימי, במרחק נגיעה, מתקשרים בגובה העיניים, "כשהקהל חש את דופק הרקדנים, רואה את המאמץ שמשקיע הגוף ומציץ לתוך נשמת הרקדן", כפי שמגדיר זאת פריד.

למה ללכת: השחקן ושדרן הרדיו יואב יפת, הכרוז בתוכנית הטלוויזיה "רוקדים עם כוכבים" ינחה את הערב ויספר סיפורים ואנקדוטות מחייהם של היוצרים.

למה באמת ללכת: מחול רענן.

עם מי ללכת: עם חובבי פרינג' קל וקליט.

מתי, איפה וכמה: שבת, 26.2, 21:00, בית תמי, גינת שינקין, תל-אביב. מחיר: 150 שקל.