הליך הפרה נגד רשת על רקע "משפחה חורגת"

הרשות השנייה טוענת כי הפינות המופיעות לצד התוכנית, בהן מופיעים מומחים הקשורים לחברות מסחריות כגון בנק דיסקונט ושופרסל, מהוות פרסומת לכל דבר

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה מול זכיינית ערוץ 2 רשת, לאור מה שמכונה "פינות מסחריות" המשודרות לצד התוכנית "משפחה חורגת". על-פי הרשות השנייה, ההפרה נוגעת לאייטמים המשודרים לצד התוכנית שכוללים פרסומות לבנק דיסקונט ולשופרסל.

מדובר במחלוקת עקרונית בין הזכייניות ובין הרשות השנייה באשר לאופן בו מוגדרות הפינות המדוברות, אשר מהוות מעין תוסף תוכני למשדר, אך כזה המהווה גם פרסומת.

מדובר במעין פינות מומחים הקשורים לחברות מסחריות, במקרה זה בנק דיסקונט ושופרסל, שתיהן חברות אשר להן שיתופי-פעולה מסחריים סביב תוכנית הקואוצ'ינג של אלון גל.

במקרה של בנק דיסקונט למשל, אותו מומחה המופיע בתוכנית מספק טיפים לניהול משק-הבית. בתוכנית עצמה אותו יועץ אינו מזדהה כאיש בנק דיסקונט, למרות שצבעי הבנק אופפים אותו בזמן השידור. באשר לזאת לא מצאה הרשות השנייה חשיפה אסורה למותג.

ב-2009 נטלה הרשות השנייה 15 דקות פרסום מרשת לאחר שמצאה 5 מקרים ב-4 פרקים שונים של "משפחה חורגת", בהם הייתה חשיפה חריגה לבנק הפועלים. גם אז ההפרות היו קשורות במותג בנק הפועלים ובפינה בהשתתפות אחת המומחות המשתתפת בתוכנית עצמה.

סמנכ"לית טלוויזיה ברשות השנייה, איילת מצגר, אמרה כי "מבדיקות שהרשות השנייה ערכה, הופעתו של בנק דיסקונט במהלך התוכנית 'משפחה חורגת' איננה חורגת מגדר הסביר, שכן אין בתוכנית אזכור מפורש לשם הבנק. יחד עם זאת, במסגרת שידורי הזכיין ומחוץ לתוכנית הנ"ל, משודרים אייטמים פרסומיים הכוללים פרסומת לבנק דיסקונט ולשופרסל.

"האייטמים האמורים משודרים בהפרה, מחוץ למקבץ הפרסומות ובניגוד לכללים. הנושא מטופל מול רשת בהליך של הפרה. הרשות השנייה קבעה זה מכבר כי אייטמים תוכניתיים כמו אלה מהווים פרסומת לכל דבר, והם נספרים במסגרת זמן הפרסום המותר לזכיין.

"יודגש כי הרשות השנייה תמשיך לבדוק ולעקוב אחר שיתופי-פעולה שנעשים לכאורה בין התוכנית לבין הגורמים המסחריים האמורים".

מרשת נמסר כי אין הזכיינית מנהלת את ענייניה מול הרשות השנייה מעל גבי העיתון.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988