תנובה מוכרת לנצבא קרקע ברחובות ב-22 מ' ש'

תנובה החזיקה עד כה ב-53.58% מהקרקע ואילו ביתרת השטח - 46.4%, החזיקה נצבא, כך שלמעשה במסגרת רכישת זכויותיה של תנובה הופכת נצבא למחזיקה היחידה בקרקע

תנובה מיישמת את אסטרטגיית מימוש נכסי הנדל"ן שבבעלותה ומוכרת לנצבא, שבשליטת קובי מימון, את זכויותיה בקרקע בשטח 50.3 דונם באזור התעשייה שברחובות, תמורת כ-22 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

הסכם מכירת זכויותיה של תנובה בקרקע נחתם לאחרונה. תנובה החזיקה עד כה ב-53.58% מהקרקע ואילו ביתרת השטח - 46.4%, החזיקה נצבא, כך שלמעשה במסגרת רכישת זכויותיה של תנובה הופכת נצבא למחזיקה היחידה בקרקע, שנמצאת ברחוב האלוף יעקב פרי באזור התעשייה של רחובות.

הקרקע מיועדת לתעשייה ולמלאכה, כולל שימושי מסחר בקומת הקרקע. היום בנויים על הקרקע מבנים קלים וסככות בשטח בנוי של 12 אלף מ"ר, המשמשים יחדיו כשוק סיטונאי שמושכר למספר גורמים. בשנים האחרונות מקדמת עיריית רחובות את תוכנית רח/2110 להקמת אזור התעסוקה בן ציון הורוביץ, שבתחומו נכללת הקרקע. מטרתה של תוכנית זו, שחלה על שטח של 573 דונם, לשנות את ייעוד האזור מאזור חקלאי לאזור תעסוקה כולל תעשייה, משרדים ומסחר.

את מכירת המגרש ריכז שי אבא, בנקאי השקעות בכיר באייפקס, שבוחן בימים אלה גם הצעות ראשונות במסגרת מכירת שטח המחלבה בת"א. בחברת נצבא אישרו את הפרטים ומתנובה לא נמסרה תגובה.

אין זו הפעם הראשונה שנצבא רוכשת נכס נדל"ני מתנובה. ב-2009 מכרו תנובה והיפרשוק את חלקן (יותר מ-90%) במתחם הסינמה סיטי שבצומת גלילות לנצבא תמורת 406 מיליון שקל.]

תנובה מוחזקת על ידי מבטח שמיר (20.7%), קרן אייפקס (56%) והקיבוצים (23%). לאחרונה הגיעו מבטח שמיר ובנק לאומי להסכמה על המתווה למכירת חלקה של מבטח שמיר בתנובה לידי בנק לאומי. לאחר מו"מ שנמשך מספר חודשים סוכם כי מבטח שמיר תקבל תמורת מניותיה כ-1.29 מיליארד שקל.

בשנה החולפת כבר מימשה תנובה יחד עם שותפותיה - עיריית ת"א ועו"ד שרגא בירן, את שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, שנמכר תמורת 1.5 מיליארד שקל. בספטמבר העמידה תנובה למכירה את מגרש המחלבה הסמוך למגדלי עזריאלי בת"א, לאחר שהושלמו בו הליכי התכנון להקמת כ-125 אלף מ"ר למשרדים, למגורים ולמסחר, בהתאם לתוכניות המע"ר הצפוני של העיר. שוויו של המגרש נאמד ב-800 מיליון עד מיליארד שקל. מגרש זה טרם נמכר.

באוקטובר העמידה תנובה מגרש נוסף למכירה, בפינת הרחובות הרצל והתחייה בתל אביב, תמורת כ-32 מיליון שקל. במגרש זה, שנכלל בתוכנית "מבואות יפו" שמקדמת עיריית ת"א, פעל בעבר שוק דגים והיום הוא משמש מחסני קירור בהשכרה. מגרש זה אף הוא טרם נמכר.