אירופה נסחרת בירידות: מוטרדים ממחיר הנפט המאמיר

המדדים המובילים באירופה יורדים בכ-1% ■ מכירות רכבים ביפן ירדו ב-14% בחודש פברואר ■ אסיה ננעלה בירידות: יפן צנחה 2.4% - הירידה החדה ביותר השנה

אירופה ננעלה היום (ד') בירידות ויישרה קו עם המגמה השלילית שמאפייה את שווקי אסיה מוקדם יותר היום. הנעילה השלילית בוול סטריט אמש שלחה גם את אירופה להיסחר במגמה שלילית כאשר המשקיעים עוקבים אחר ההתרחשויות בזירה הגיאו-פוליטית ואחר הזינוק המדאיג במחיר הנפט. הפתיחה המעורבת בוול סטריט, שלאחר מכן עברה לעליות קלות, תמכה היום באירופה ומיתנה את הירידות לאחר שפורסם שם כי מדד המחירים ליצרן עלה מעל למצופה בעקבות הזינוק במחירי האנרגיה. בסיום המסחר, בורסת פריז ירדה 0.8%, בורסת לונדון איבדה כ-0.3% ובורסת פרנקפורט ירדה בכ-0.6%.

מדד המחירים ליצרן באירופה עלה ב-1.5% בחודש ינואר ועלה ב-6.1% בהשוואה לינואר 2010. התחזיות המוקדמות עמדו על עלייה מתונה יותר של 1% ועלייה של 5.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

קרפור רשמה ירידה חדה של למעלה מ-2% לאחר שהרשת הכריזה על תוכנית ארגון מחדש.

אסיה ננעלה בירידות חדות

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות חדות הבוקר (ד') לאחר נעילה שלילית בוול סטריט אמש. ביפן, מדד הנייקי ננעל בירידה חדה של 2.4%, מדובר בירידה החדה ביותר שנרשמה עד כה בשנת 2011. בוול סטריט ניכר אמש סנטימנט שלילי לאחר דברי יו"ר ה'פד', בן ברננקי שציין כי "התרחיש הסביר ביותר הוא שהעלייה במחירי הסחורות תוביל לעלייה זמנית ומתונה במדד המחירים לצרכן". בנוסף מחיר הנפט הגיע אתמול לכ-100 הדולר לחבית וגרם ללחץ בקרב המשקיעים. השפעת מחיר הנפט מגיעה הבוקר לאסיה, שנסחרת בירידות שערים.

מחיר החוזה העתידי על הנפט זינק אמש ב-2.7% ונקבע בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק במחיר של 99.63 דולר לחבית. עוד בוול סטריט אמש, עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בפני הסנאט שבו התייחס ברננקי למצב הכלכלה האמריקנית ועל עתיד התוכנית המוניטרית בתקופה הקרובה. ברננקי הגן על תוכנית ההרחבה המוניטארית השנייה אותה השיק (התוכנית לרכישת אג"ח ב-600 מיליארד דולר) אולם לא ציין מה יעשה ה'פד' ביום שאחרי התוכנית, כלומר האם הוא יאריך אותה או יפסיק עם רכישות האג"ח. התוכנית אמורה להסתיים ב-30 ביוני.

הצמיחה באוסטרליה עלתה ב-0.7% ברבעון הרביעי לעומת עלייה של 0.1% ברבעון הקודם. הציפיות המוקדמות היו לעלייה של 0.8% ברבעון הרביעי.

חברות הרכב ביפן ריכזו היום עניין, בעקבות הנתונים המצביעים על ירידה החדה במכירות רכבים. מכירות רכבים ביפן ירדו ב-14% בחודש פברואר לאחר שפקעו ההטבות של הממשלה שעודדו רכישת רכבים. בגולדמן זאקס הביעו אופטימיות לגבי מכירות רכבים ביפן ואמרו כי הצמיחה בשוק הרכבים בארה"ב וסין תיתן דחיפה גם לשוק הרכב ביפן.

Softbank Corp מפעילת הסלולר השלישית בגודלה ביפן ריכזה עניין בעקבות דיווחים כי חברת יאהו נמצאת במו"מ למכירת חלקה בחברה.