הבוטות של משרד התקשורת

הקמפיין עם רון קופמן - לכאורה שירות הסברתי לציבור - הוא קמפיין בוטה וגס-רוח

בימים אלה, כאשר העולם מסביבנו רועד, רוגש ורותח, הצטרפה מדינת ישראל באמצעות גורם ממשלתי לקלחת הזעם והבוטות.

משרד התקשורת - ותחשבו גם על משמעות המילה תקשורת - פצח במסע הסברה בנושא אפשרות הניידות בין חברות הסלולר.

לכאורה, זהו שירות הסברתי חשוב לציבור, על מנת שידע ושיכיר את זכויותיו כצרכן. אך בפועל, מדובר במסע בוטה, גס-רוח בכל קנה-מידה. מסע פרסומי שאף מפרסם מסחרי בטלוויזיה הישראלית (לא שהיה מי שהיה רוצה להעלות כזה), לו רצה - לא היה מקבל אישור מאותם גורמי רגולציה הכפופים למשרד התקשורת עצמו.

על-פי כללי הרשות השנייה המשמשת כצנזורית, על-פי חוק של תוכני הפרסום המוצגים בטלוויזיה שלנו, מסע פרסום כזה לא היה עובר.

לתפיסתי, קמפיין פרסום בהמי שיוצריו טרחו וליהקו לו גם שחקן הנתפס כאדם בוטה, רון קופמן, ושזרו בו טקסטים ומימיקות מאוצר ה"קקי/פיפי" של גן הילדים, לא יכול לשמש כמסע הסברה ממלכתי.

אדוני שר התקשורת, יש לך תפקיד חשוב גם כמוביל וכמנהיג בציבור הישראלי. לא רק כמי שמכסח את מחירי התקשורת למען הבוחרים. יש לתפקידך מעמד. אולי אתה לא מחשיב את אותו כמעמד, אך אנו האזרחים או לפחות חלקנו, חונכנו לתת לכם, מנהיגי המדינה, קרדיט על תפקידכם הציבורי. כשאתם נוקטים דרכים בוטות, עד כדי בהמיות, ועושים זאת במדיה החזקה בישראל - אתם מבהמים את החברה הישראלית.

השר משה כחלון, כאסח ובהמיות לא יכולים לשמש כמנוף לקידום הישגיך כשר תקשורת הפועל למען האזרחים מול הסכמי ומחירי חברות הסלולר.

אני מניח שסיפרו לך על אפקטיביות פרסומית, על עוצמת המסר, ושיועציך גם הרגיעו אותך שבזכות ה"הומור" (למי יש הומור כזה) התשדיר יעבור. הוכשלת! כשמשרד ממשלתי מתנהג בתקשורת בבוטות ובבהמיות כזו - הוא נחשף בחולשתו.

אמנם היטבת עם הצרכנים, פתחת את שוק הסלולר לתחרות, ובכך חסכת לכולם גם כסף רב - בראבו! אבל למה להכריז על כך כשמכנסיך מופשלים?

אין צורך לקצר את התשדיר אדוני השר, יש צורך להשמידו לאלתר. את הנזק לתרבות הישראלית, לך כשר בממשלת ישראל ולמדינה הוא כבר עשה.

הכותב הוא יו"ר פובליסיס ישראל המתמודדת על תקציב הפרסום של חברת פרטנר.