אראל מרגלית קורא לציבור להתפקד למפלגת העבודה

מרגלית: ב-3 החודשים הקרובים תתמקד התנועה בגיוס 30 אלף מתפקדים חדשים "שיצטרפו על בסיס ערכי"

איש העסקים אראל מרגלית, העומד בראש תנועת "עבודה עכשיו", קורא לציבור להתפקד למפלגת העבודה. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (ב') בתל אביב הצהיר מרגלית כי המטרה שלו היא "לעשות מהפכה בתוך מפלגת העבודה, להפוך אותה למעודכנת, יוזמת, יצירתית ונאמנה לערכיה ולבוחריה".

מרגלית אמר כי ב-3 החודשים הקרובים תתמקד התנועה בגיוס 30 אלף מתפקדים חדשים "שיצטרפו על בסיס ערכי". לפי שעה לא ברור אם מרגלית יתמודד על ראשות העבודה.

"אין לנו שום עניין לשאול את המתפקדים החדשים על המחשבות שלהם בקשר לפריימריס. המסר שלנו לציבור הוא: הצטרפות למפלגת העבודה היא המעשה הלאומי והציוני הנכון, היום", אמר. "המתפקדים שנביא למפלגה ידאגו ש שהמפלגה ומי שירצה להיבחר להנהגה שלה יצטרך להיות ראוי לחברי המפלגה", הוסיף. "התגייסנו למען ישראל. אי אפשר לשבת מנגד כשהממשלה הזאת מובילה את החברה ואת המדינה למקומות קשים מאד. זה לא ליברמן, זה לא ישי וזה לא שטייניץ. זה ביבי הוא ראש ממשלה ולא תייר. האחריות היא שלו, ואותו צריך להחליף".

בתנועה, שהוקמה מיד לאחר פרישתו של אהוד ברק מהעבודה, חברים גם משה גאון, רות חשין, זאב הולצמן, משה מזרחי, אורי אדוני, ליאור יאדו, יניב ויצמן, אורית בז'רנו, רוני לב, שמוליק חפץ, מולי אורן, עמרי שיינפלד ומאיה ז'רמן. בימים הקרובים צפוי לעלות קמפיין רחב של התנועה בקריאה להתפקד לעבודה.

"פוליטיקה נקייה"

ניצב בדימוס משה מזרחי, שכיהן בעבר כראש אגף החקירות במשטרה, הודיע במסיבת העיתונאים כי הצטרף ליוזמה מתוך הזדהות עם הערכים ובמטרה להביא לפוליטיקה נקייה: "החיבור שלי עם המערכת הפוליטית עד כה היה במסגרת אחרת לגמרי. במקום שממנו אני בא, הייתי עד למפגשים בעייתים מאוד עם הצמרת הפוליטית וזה הזמן לומר - די לליברמניזציה של הממשל שלנו. כאן צריך לקום כוח נכון, נקי ורציני שיהווה אלטרנטיבה רצינית ונקייה שתוכל להציג לציבור פוליטיקה נקייה, כזו שאיכפת לה ולכן אני פה. אני פה ואני הולך להיות חלק מהמערכת הזו".

נשיאת קרן ירושלים, רות חשין, בירכה את מרגלית על היוזמה: "אני רואה באראל מרגלית וביוזמה הזו שביב של תקווה. הוא ישמש דוגמא לאנשים כמונו להצטרף לתהליך הזה של שינוי במדינת ישראל ואני מתפללת שרבים נוספים יצטרפו אליו", אמרה חשין.

משה גאון הצביע על העובדה כי צעירים רבים בורחים ממעורבות ומהרצון ליטול חלק ומהרצון לדעת מה קורה מחוץ לסביבתם הקרובה. "זה תהליך מסוכן שצריך להפסיק אותו לטובת מדינת ישראל. שאני מדבר על אזרחות טובה אני מדבר על דוגמא לילדינו. לא לחינם אנחנו רואים שאנשים רוצים רק לעשות לביתם ולא למען המדינה.המטרה המרכזית שלנו בהתארגנות הזו היא להפסיק את האדישות הזו".

זאב הולצמן, הודיע כי הוא מתכוון לפעול במלוא המרץ לצרף מתפקדים חדשים למפלגה. הולצמן אמר כי "אני מעולם לא הייתי חבר מפלגה אבל יש כאן יוזמה מבורכת שאי אפשר להתעלם ממנה. יש כמיהה בציבור לשינוי ויש הבנה כי מפלגת העבודה זקוקה לרוח חיה כמו זו שנושבת כאן. זה נכון שמפלגת העבודה חבוטה אבל היא עדיין מותג בעל פוטנציאל. בתוך חודש חודשיים הרוח הזו תביא אלפי מצטרפים חדשים כמוני וכמו רבים וטובים אחרים".