כחלון יאשר לבזק למכור חבילות משולבות בשוק העסקי

בזק ירדה בנתח השוק שלה במגזר העסקי אל מתחת ל-85%, שממנו החברה רשאית לאחר אישור להציע ללקוחות העסקיים חבילות משולבות של שירותים

חילוקי דעות קשים במשרד התקשורת סביב אישור סלי תעריפים (חבילות משולבות) לבזק בשוק העסקי. הדרג המקצועי במשרד נוטה שלא לאשר לבזק את סלי התעריפים שביקשה בשוק העסקי, אך יחד עם זאת, בעקבות התערבותו של שר התקשורת משה כחלון, החברה תקבל ככל הנראה את האישור המיוחל.

בזק ירדה בנתח השוק שלה במגזר העסקי אל מתחת ל-85%, שממנו החברה רשאית, לאחר אישור, להציע ללקוחות העסקיים חבילות משולבות של שירותים. זו הסיבה שהשר כחלון מתכוון לאשר לה את מכירת החבילות המשולבות.

אלא שבזק היא שחקן דומיננטי מאוד בשוק העסקי, והיות ולאף גורם מתחרה בשוק העסקי אין יכולת להציע שירותים ברמה שלה מבחינת היקף הפריסה, הדרג המקצועי חושש לאשר למה מכירת חבילות שירותים משולבות. בזק מבקשת לשלב בהצעה ללקוח העסקי שירותים כמו תמסורת פלוס דקות שיחה, או שילוב בין חיבור לאינטרנט לבין שירותים עסקיים נוספים.

חוות-דעת של היועצת המשפטית במשרד התקשורת קובעת כי המשך אישור סלי התעריפים לבזק בדרך שהדבר מתבצע היום אינו תקין, ויש לקבוע תקנות ביניים עד לקביעת מדיניות קבועה בנוגע לפיקוח על החברה.

לפי חוות-הדעת, סלי התעריפים הרבים שבזק מגישה לאישור הופכים את מדיניות הפיקוח על התעריפים שלה למיותרת, ובטווח הארוך יש לתת על כך את הדעת.

לנוכח העובדה שוועדת חייק עומדת להציע מדיניות המסירה את הפיקוח מעל מחירי בזק, סביר להניח שהמשרד לא יתקין תקנות מיוחדות לטווח של חודשים ספורים. הסבירות היא שיערימו קשיים על בזק במכירת סלי תעריפים נוספים.