לואי ויטון הצרפתית תשתלט על חברת התכשיטים האיטלקית בולגארי

מניית לואי ויטון עלתה בשנה האחרונה ב-28% ■ מניית בולגארי ירדה מתחילת השנה ב-6.1%

יצרנית אביזרי היוקרה הגדולה בעולם, LVMH (לואי ויטון), תשתלט על חברת התכשיטים האיטלקית הידועה בולגארי - כך מסר ל"פייננשל טיימס" מקור יודע דבר, שביקש לא לפרסם את שמו. משפחת בולגארי תמיר את אחזקתה בחברה, 51%, באחזקה ב-LVMH.

לפי המקור, החברה הצרפתית תציע פרמיה "משמעותית" על שווי השוק של בולגארי, 2.3 מיליארד אירו (3.2 מיליארד דולר). גם הצעה לרכישת יתר מניות בולגארי מהציבור תיפתח היום.

האחים פאולו וניקולה בולגארי, שכל אחד מהם מחזיק כ-23% מהחברה, הם מבני המשפחה שכבר הסכימו לעסקה.

מנכ"ל LVMH, ברנר ארנו, הפך את החברה מפריז ליצרנית מותגי היוקרה המובילה בעולם על-ידי רכישת מותגים מחברות כמו דונה קארן אינטרנשיונל וגלנמורנג'י.

LVMH מחזיקה גם 20% מחברת הרמס אינטרנשיונל, שחלקם נרכש באוקטובר ללא ידיעת המשפחה המייסדת של הרמס, שמחזיקה יותר מ-70% מהחברה. בני המשפחה הזו מנסים כעת להתגונן מפני ניסיון השתלטות מלא של ארנו.

קבוצת ארנו מחזיקה בנוסף לכך 69% מחברת כריסטיאן דיור מפריז. LVMH רכשה את יצרנית השעונים השווייצרית Hublot בסכום לא ידוע ב-2008.

דוברים של LVMH ושל בולגארי מרומא לא הגיבו לפניות טלפוניות ולפניות באי-מייל בסוף השבוע בנוגע לידיעה הזו.

מניית החברה האיטלקית ירדה ב-1.2% ל-7.59 אירו במסחר במילאנו ביום שישי האחרון, וירידתה מתחילת השנה מסתכמת ב-6.1%. מניית LVMH ירדה ביום שישי ב-1.2% ל-111.55 אירו.

LVMH, עם כ-3 מיליארד דולר במזומן בסוף 2010, הודיעה בשנה שעברה על 8 רכישות לפחות, בהן העסקה של הרמס. מניית החברה עלתה בשנה האחרונה ב-28% ועקפה בהרבה את ביצועי מדד CAC בבורסת פריז, שעלה ב-2.8% בלבד.

ממלונות עד צעיפים

בולגארי, יצרנית התכשיטים השלישית בגודלה בעולם, נוסדה ב-1884, כאשר סוטיריו בולגארי פתח חנות ראשונה בוויה סיסטינה ברומא. החברה נסחרת בבורסת מילאנו מאז 1995 ועסקיה, מלבד תכשיטים ושעונים, נעים ממלונות עד צעיפי משי.

לפי הידיעה, מנכ"ל בולגארי פרנצ'סקו טרפאני יקבל "תפקיד בכיר" ב-LVMH, ומשפחת בולגארי תקבל ייצוג במועצת המנהלים שלה. טרפאני, בן המשפחה, ניהל את בולגארי מאז 1984 ומחזיק 4.4% ממניותיה.

בולגארי דיווחה ב-26 בינואר כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2010 עלו ב-21% ל-358 מיליון אירו ועקפו את תחזיות האנליסטים. החברה אמורה לפרסם את הדוחות השנתיים המלאים שלה ביום שישי השבוע. היא מתגברת את היצע התכשיטים במחירים נמוכים יותר ומנגד גם את השעונים היקרים לגברים, כאשר הביקוש למוצריה מתחזק עם ההבראה הכלכלית.