בשיא פרויקט NGN: קומברס מפסיקה לבזק תמיכה במתגים

בעקבות השינויים בקומברס, החברה הבת, נטסנטריקס, בוחנת את המשך דרכה ■ המשמעות: בזק תידרש ככל הנראה לצאת במכרז למתגים חדשים בשנה-שנתיים הקרובות

חברת קומברס הודיעה לבזק על הפסקת התמיכה במתגים שמשמשים את החברה לרשת ה-NGN. קומברס מספקת את המתגים לבזק דרך החברה הבת שלה, נטסנטריקס. המשמעות היא שבזק תידרש ככל הנראה לצאת במכרז למתגים חדשים בשנה-שנתיים הקרובות, כדי לא לקחת סיכון ולעבוד עם מתגים שהיצרן הפסיק את התמיכה בהם.

הבחירה של בזק במתגים של נטסנטריקס התקבלה במסגרת מכרז שערכה החברה. מלכתחילה הבחירה בנטסנטריקס נתפסה כלא אופטימלית עבור חברה כמו בזק. נטסנטריקס אינה נמנית עם השורה הראשונה של יצרניות המתגים בעולם, ולמרות שיש לה התקנות במספר מצומצם של מפעילים, הבחירה בה נשענה בעיקר על המחיר וכיוון שעמדה בדרישות הסף.

רכש מצוין

בשורה התחתונה בזק עשתה רכש מצוין, אבל הביקורות על הבחירה לא פסקו עד היום, משום שהציפייה מבזק הייתה לבחור ספק בעל מוניטין ועם ניסיון, ולא פחות חשוב עם מפת דרכים לשנים קדימה. בזק שינתה את האסטרטגיה שלה בעבודה עם ספקים, והיום היא מעדיפה בפירוש ספקים קטנים, הרבה בזכות המחיר והמחויבות שלהם, ומתוך תחושה שלא תשיג את אותם ערכים אצל ספקים גדולים בינלאומיים. יש לציין שהמתגים שמשמשים את בזק במסגרת פרויקט ה-NGN עשו את המוטל עליהם ולא נרשמו אירועים חריגים בשנים האחרונות כתוצאה מתקלות מלבד התקלה האחרונה, שהתבצעה במסגרת שדרוג בתוכנת המתג, שהפילה את הרשת למשך שעתיים.

בהודעה של נטסנטריקס לבזק הובהר שהחברה מבטיחה שלא לנטוש את לקוחותיה, וכי התמיכה במתגים בשנים הבאות תבוצע על ידי העברת הידע למפעילים, או שהידע והתמיכה תעבור לצדדים שלישיים שימשיכו לספק את התמיכה.

מקומברס נמסר: "קומברס אינה יכולה לדון בפרטים הקשורים ללקוחותיה".

בזק סירבה להגיב.