עיני נגד ענבל אור: ההסתדרות תסייע לעובדי אור סיטי נדל"ן שנתבעו

ההסתדרות מצטרפת כידיד ביהמ"ש לצד עובדי אור סיטי נדל"ן שנתבעו בגין לשון הרע לאחר שהלינו על הליך פיטוריהם ■ "תביעת לשון הרע נגד עובדים יש בה שימוש לרעה בהליכי משפט"

‎‎תפנית מפתיעה בסאגה המשפטית שמתחוללת בחודש האחרון בין ענבל אור, בעלת אור סיטי נדל"ן, לבין קבוצה של בכירים לשעבר בחברה שהלינו על פיטוריהם.

ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, הגישה הבוקר (ה') בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להתייצב כ"ידידת בית המשפט" לצדם של העובדים, במסגרת התביעה שהגישה נגדם אור בגין הוצאת לשון הרע לכאורה.

‏בהסתדרות טוענים כי תביעת לשון הרע נגד עובדים שעתרו לבית הדין לעבודה, יש בה משום ניסיון להרתיע עובדים.

ההסתדרות מבקשת מבית המשפט למחוק על הסף את התביעה של אור, בגין מה שנראה לארגון כ"שימוש לרעה בהליכי משפט, בתביעה שנחזית להיות מסוג 'תביעות אסטרטגיות נגד ביטוי ציבורי' (‏SLAPP‏), כאמצעי לחץ על מנת לגרום לעובדים לסגת מתביעת יחסי העבודה שהגישו כנגד אור סיטי נדל"ן וענבל אור".

‏"אמצעי לחץ על החלש"

‏בלשכה המשפטית של ההסתדרות, בראשות עו"ד שי תקן, מסבירים כי "תביעות-סרק מסוג זה מוגשות מלכתחילה על-ידי בעל הממון לשמש כאמצעי לחץ על הנתבע לוותר על מאבקו הציבורי כנגד התובע.

"ההנחה העומדת ביסוד הגשת תובענה כזו היא כי הנתבע, שבדרך-כלל הינו 'חלש' יותר ודל באמצעים, לא יוכל לעמוד בנטל הכלכלי הרב של ניהול הליך משפטי וכן במעמסה הנפשית כאשר תביעה בסכומי-עתק עומדת ותלויה כנגדו. תביעות אלה מהוות שימוש לרעה בהליכי בית המשפט".

‎‎‏"מניעים תקשורתיים"

נזכיר כי ב-2 בפברואר הגישו מספר בכירים לשעבר באור סיטי נדל"ן תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בסך 2 מיליון שקל, בטענה כי פוטרו שלא כדין, "תוך הצגת מצגי-שווא וכזב, ללא כל הליך שימוע כנדרש וללא כל סיבה חוקית או עניינית".

עוד טענו העובדים כי לא שולמו להם שעות נוספות, הפרשות סוציאליות שונות ועמלות בגין דירות שמכרו.

‏עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות', המייצג את אור סיטי נדל"ן, מסר בתגובה: "ההסתדרות מעוניינת לפלוש למחוזות לא לה רק ממניעים תקשורתיים. תביעת הדיבה הוגשה כנגד אלה שהשמיצו את החברה בשעה שכבר לא עבדו בה ובנושאים שאין בינם לבין עיסוקם אצל החברה בעבר כל קשר". ‏‎‎‏