"וריפון לחוצה - יש אפליקציה סקסית משלה והיא דואגת"

בתגובה לדברי וריפון כי "ניתן בקלות לגנוב פרטי האשראי מאפליקציות סליקה", אפרים שריג, שפיתח אפליקציה כזו, אומר כי הדברים לא רציניים ומבטיח שהמוצר שלו בטוח

אתמול פורסם ב"גלובס", כי חברת וריפון מזהירה כמה זה קל לגנוב את פרטי כרטיס האשראי שלכם דרך אפליקציות סליקה באייפון כמו זו של הסטארט-אפ Square של מייסד טוויטר ג'ק דורסי, ואפליקציות סליקה אחרות.

וריפון הזהירה מפני כשלי אבטחה חמורים שיפגעו קשות באמון הציבור. לדבריה, כל מתכנת ממוצע יכול לכתוב אפליקציה שתשתלט על המידע האישי שעבר באייפון ולבצע שימוש לרעה בפרטי כרטיס האשראי של המשתמשים באפליקציות הסליקה השונות.

בעקבות דברי וריפון, "גלובס" דיבר היום (ב') עם אפרים שריג, מנכ"ל החברות "יעד שריג מחשבים ותקשורת" ו"יעד סליקה ונאמנות", שפיתחו ומשווקות אפליקציות סליקה בטלפונים החכמים. "בכירי וריפון פשוט לחוצים. מישהו פיתח אפליקציות פשוטות, נוחות וסקסיות יותר מהמוצר שלהם, והם דואגים", הוא אומר.

לדבריו, "דווקא במסופונים תוצרת וריפון, כל העסקאות שבוצעו במהלך יום עבודה נשמרות בתוך המכשירים ואם לא נשלח דוח עסקאות סופי ונגנב המסוף, אז כל העסקאות יתבטלו. "הם אפילו מבקשים מהלקוחות שלהם לשמור את השוברים של העסקאות כדי שיהיה אפשר לשחזר אותן במקרה של גניבה או תקלה".

"דברי וריפון לא רציניים"

האפליקציה של יעד שריג, iPay, שניתנת להורדה חינם בחנות האפליקציות של אפל (AppStore) ומיועדת לאייפון, לאייפוד ולאייפד, מאפשרת לבעלי עסקים לחייב את הלקוחות שלהם ולקבל אישור מיידי על העסקה מחברות האשראי. כן ניתן לבצע עסקאות מגנטיות שדורשות חתימת הלקוח (על גבי האייפון) ולשלוח חשבונית עם חתימה דיגיטלית באישור מס הכנסה.

שריג מסביר, כי באפליקציה של Square המידע האישי של מספר כרטיס האשראי נשמר באייפון עד למשלוח לחברות האשראי (עניין של כמה שניות), ואם קיימת אפליקציה שמיועדת לאתר את המידע הזה ושפועלת כל הזמן, היא יכולה לנצל את השניות האלה כדי לגנוב את הפרטים - וזאת רק אם האייפון פרוץ ואם מצליחים לפענח את הקוד המוצפן של פרטי האשראי. "באפליקציה של יעד המידע לא נשמר באייפון, אלא משודר מיידית לשרתי החברה ושם מבוצעת הסליקה. יש לנו גם מנגנון ניתוק מרחוק שמאפשר לנטרל איום של גניבה, ולכן הדברים שאמרו בוריפון לא רציניים".

יעד משווקת בחצי השנה האחרונה גם קורא אלקטרוני של כרטיסי האשראי שמתממשק עם אפליקציית הסליקה שלה. לחברה יש שת"פים עם iDigital למכירה בחנויות הרשת. היא פיתחה גם אפליקציית סליקה בשיתוף חברת לאומי קארד שנקראת iPos. לדברי החברה, הקורא האלקטרוני נמכר בחנויות תמורת תשלום חד פעמי של 400שקל, והרישיון לאקליקציה נמכר ב-35 שקל לחודש.

בחברת וריפון בחרו שלא להגיב לידיעה.