הכדורסלן מוכתרי רוכש מתחם יפנאוטו ב-73 מ' ש'

שותפו של עודד קטש בחברת KM חתם על הסכם אופציה לרכישת המגרש, המשמש כיום כמוסך המרכזי של יבואנית סובארו

לאחר אבי מאור, חן ליפין, ליאור ארדיטי, דורון ג'מצ'י ונדב הנפלד, מצטרף כדורסלן עבר נוסף לשורת יזמי הנדל"ן המקומיים. מדובר באמיר מוכתרי שחתם על הסכם אופציה לרכישת מגרש בן 8 דונם בהרצליה פיתוח מידי חברת יפנאוטו של גד זאבי, תמורת 73 מיליון שקל. מוכתרי יבצע את הרכישה באמצעות חברת KM פרויקטים, הנמצאת בשליטה משותפת שלו ושל אשתו, קרן מצקין.

בקבוצת KM שותף לצד מוכתרי ואשתו גם כדורסלן העבר עודד קטש, כיום מאמן הפועל ירושלים, ומי שהוביל אשתקד את הפועל גלבוע גליל לאליפות השנייה בתולדותיה. מוכתרי עצמו שיחק בהפועל גליל עליון (גלגולה הקודם של הקבוצה), והיה שותף לזכייה ההיסטורית שלה באליפות המדינה בשנת 1993. מאוחר יותר הוא שיחק בהפועל ירושלים, עמה זכה בגביע יול"ב בשנת 2004.

KM שילמה תמורת האופציה 3.65 מיליון שקל. מדובר במגרש ברחוב המנופים מס' 10-12, באזור התעשייה של הרצליה פיתוח, והכוונה היא לבנות במקום בניין בן חמש קומות, שיכלול קומה מסחרית ועוד ארבע קומות של משרדים.

תקופת מימוש האופציה היא חמישה חודשים, ועם מימושה ייחתם הסכם המכר תמורת 69.4 מיליון שקל (בתוספת מע"מ ובתוספת תמורת האופציה).

מוכתרי סיפר היום ל"גלובס" על החברה: "בשנת 2003 הקמתי את החברה עם עודד קטש, ועיקר הפעילות היה שינוי יעוד של קרקעות חקלאיות, בעיקר באזור השרון. ב-2005, כשעודד חזר לאמן, פתחתי חברה נוספת שעוסקת בייזום על קרקעות שזמינות לבניה".

"עיקר הפעילות שלנו כיום היא בישראל, ואנו מחפשים עוד אפיקי השקעה כאן", מוסיפה רעייתו קרן, "פה זה המקום הטוב והבטוח ביותר לעשות בו עסקים".

הפסדים כבדים

מבחינת יפנאוטו, יבואנית רכבי סובארו לישראל, העסקה תואמת את תוכניתה האסטרטגית להעתקת מרבית פעילותה למתחם הלוגיסטי החדש בלוד, שצפוי להיפתח בשנת 2013. יפנאוטו מפעילה כיום בשטח הנמכר בהרצליה פיתוח מוסך מרכזי, מחסן חלפים ושטחי אחסנה, והערכת שווי האחרונה ממארס 2010, קבעה לשטח הנמכר שווי של 52 מיליון שקל.

יפנאוטו עדיין לא פרסמה את תוצאותיה לסיכום שנת 2010. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכרה החברה 3,059 כלי רכב, ורשמה הכנסות בהיקף של 450 מיליון שקל. הפסדי החברה באותה תקופה עמדו על 20 מיליון שקל, לאחר הפסד של 44 מיליון שקל ב-2009 כולה. נתח השוק של סובארו בישראל יורד ברציפות מאז שנת 2007, והוא עומד כעת על 2% מהשוק בלבד.

פעילותה של קבוצת KM נחלקת לשלושה תחומים עיקריים: KM השקעות, KM פרויקטים ו-KM חו"ל. החברה מלווה משקיעים בתחום הנדל"ן החל מתהליך רכישת הקרקע ועד לגמר תהליך הבנייה. הליווי כולל בין היתר ייעוץ, סיוע בקידום תוכנית בניין ערים ואישורה, התקשרויות עם גורמי התכנון השונים, והתאמת פתרונות מימון המאפשרים ללקוחות למנף את השקעתם, ולהשיג תשואה גבוהה על ההון העצמי המושקע.

הפרויקטים למגורים שיוזמת החברה בארץ כוללים את "זרובבל" בהרצליה, "הבוסתן" באבן יהודה, "צמרת הדרים" בפרדס חנה, ועוד. הפעילות בחו"ל מתרכזת בשתי מדינות: רומניה ותאילנד.

הדמייה פרויקט של אמיר מוכתרי על קרקע של סובארו ברחוב מנופים 10-12 בהרצליה פיתוח
 הדמייה פרויקט של אמיר מוכתרי על קרקע של סובארו ברחוב מנופים 10-12 בהרצליה פיתוח