גדעון לוי: "ההתנחלויות - פשע; ישראל מנותקת מהמציאות"

"ידיעות אחרונות": עיתונאי "הארץ" נאם באירלנד בגנות ישראל: "ישראל כובשת ללא מצפון; המשטר מושחת" ■ "מי שמנותק מהמציאות בדרך-כלל מאושפז"

"המשטר הישראלי מושחת מבחינה מוסרית. הישראלים כובשים ללא נקיפות מצפון בגלל התקשורת הישראלית, שעושה דה-הומניזציה ודמוניזציה לפלסטינים". את הדברים האלה אמר לא אחר מאשר העיתונאי הישראלי ("הארץ") גדעון לוי, במסגרת נאום שנשא לפני מספר ימים באירלנד, לרגל "שבוע האפרטהייד הישראלי" שהתקיים בטריניטי קולג' במדינה.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (ג') כי לוי, כשלצידו מתנוסס דגל פלסטין, נאם בגנות ישראל ותומכיה. "הישראלים לא מוכנים לקבל דעות אחרות משלהם ובטוחים כי מי שמבקר אותם הוא אנטישמי - צורת החשיבה שלהם מנותקת מהמציאות, ובדרך-כלל אנשים שמנותקים מהמציאות מאושפזים", אמר.

עיתונאי "הארץ" לוי אמר עוד כי "מפעל ההתנחלויות הוא פשע. תהליך השלום מבחינת ישראל מעולם לא נועד להשיג שלום - היא תמיד ממציאה תירוצים ומטילה את האשמה על הפרטנרים מהצג השני".

לוי ידוע בדעותיו השמאלניות, ולא אחת הביע אותן בפני כל מי שמוכן לשמוע - מבית ומחוץ. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, לוי קידם בשנה שעברה את ספרו באמצעות מימון של ארגונים אנטי-ציוניים רדיקליים. בספר, לא מפתיע, הציג את כל ה'אני מאמין' שלו נגד ישראל, פעולותיה, מנהיגיה ואזרחיה.

עוד אמר לוי באירלנד כי "המשט הטורקי לעזה הוכיח כי ישראל עושה את כל שעולה על רוחה, וניסתה להציג את פעילי השלום על המרמרה כטרוריסטים. התקשורת הישראלית דוחפת את הצבא לפעול נגד הפלסטינים".

לדבריו, "מערכת התעמולה היהודית והישראלית עושה דה-לגיטימציה לכל דעה נגד ישראל. יש קבוצות אמיצות בישראל שיוצאות נגד הכיבוש, מסרבות לשרת בצבא ומפגינות - אבל עושים להן דה-לגיטימציה".

לוי סבור כי "דרישת ישראל שיכירו בהיותה מדינה יהודית היא מגוכחת - המשטר הישראלי מושחת מבחינה מוסרית, הכיבוש הוא בבחינת התמכרות. ראינו בעולם הערבי שמשטרים עריצים נופלים בסופו של דבר, והכיבוש הישראלי הוא דוגמה למשטר כזה".

תגובת עיתון "הארץ" ל"ידיעות אחרונות": "גדעון לוי זכאי לחופש הביטוי המוחלט שמעניק העיתון לכותביו".