איזה סכום כסף ימחק את "סיטי אוף מנצ'סטר"?

מנצ'סטר סיטי קיבלה אישור להתחיל לחפש ספונסר שמי לאצטדיון שלה ממועצת העיר; השאיפה: להשיג הסכם גבוה יותר מזה שמבטיח לארסנל 100 מיליון ליש"ט עבור ה"אמירייטס"

מנצ'סטר סיטי קיבלה אישור להתחיל לחפש ספונסר שמי לאצטדיון שלה, ה"סיטי אוף מנצ'סטר", מהמועצה של העיר האנגלית שלה שייך המגרש. כך מפרסם היום "האינדפנדנט". הקבוצה, שרשמה בעונת 2009/10 הפסדי עתק של 121 מיליון ליש"ט, תנסה לגייס את החסות על מנת לצמצם את ההפסדים שלה ולהיות מוכנה יותר לעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, במסגרתו מועדונים יצטרכו לחיות לפי רמת ההכנסות שלהם.

ארסנל היא כיום הקבוצה היחידה בפרמיירליג שמקבלת חסות שמית משמעותית על המגרש שלה - ה"אמירייטס", מחברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות. במסגרת ההסכם, מקבלים התותחנים 100 מיליון ליש"ט ב-15 שנים. השאיפה בסיטי היא להשיג סכומים גבוהים יותר. גם בולטון מקבלת חסות שמית על "ריבוק סטדיום", עבור סכומים נמוכים בהרבה.

הסכם החסות השמית הגבוה בעולם על אצטדיון שייך לקבוצת ניו יורק מטס מליגת ה-MLB, שמקבלת 245 מיליון ליש"ט ב-20 שנים מסיטיגרופ עבור שינוי שם האצטדיון שלה ל"סיטיפילד".

הבעלים של מנצ'סטר סיטי הם ADUG, גוף ההשקעות של שליטי אבו-דאבי. לפי הערכות, תהיה זו חברה מהמפרץ הפרסי שתחתום עם סיטי על הסכם החסות לאצטדיון שלה.