סטנלי פישר: "אין סיבה למצב העוני והתעסוקה של החרדים"

(עדכון) - שר האוצר שטייניץ בכנס בני-ברק: "חייבים לשלב את החרדים בשוק העבודה; באוצר יש אוזן קשבת לציבור החרדי" ■ "נשיק חבילת תמריצים לחברות היי-טק ישראליות שיבואו למרכז ויעודדו שילוב החרדים בשוק העבודה" ■ עוד נואמים: לבייב, נתניהו, וגפני

"מנהטן של גוש דן", תחת הכותרת הזו מתקיים הערב (ג') כנס בני ברק בו ייחשף "מרכז העסקים הבא של ישראל" בצפון העיר בני ברק. בכנס משתתפים נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שר האוצר יובל שטייניץ, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לב לבייב, ואנשי עסקים בכירים. אתר "גלובס" מעביר בשידור חי את הכנס.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אמר בכנס כי "פתיחת מרכז העסקים החדש הוא אירוע חשוב מאוד - זה פרויקט נועז ומרשים עם משימה מאוד חשובה - לחזק את המשק והמצב של תושבי בני ברק. זה חשוב כי הקהילה החרדית עוברת ממגננה להתקפה ביחס למשק - השם עוזר לאלו שעוזרים לעצמם ולכן הגורל הכלכלי של החרדים בידיים שלהם".

לדבריו, "הפרויקט לוקח בחשבון את כל הגורמים שנדרשים כדי להצליח במשימות שעיריית בני ברק קבעה לעצמה. אני שמח שכולם הדגישו כי מצב התעסוקה והעוני לא צריך להיות בערים החרדיות ואין סיבה שזה ימשיך, זה לא תורם לכל הדברים שחשובים לנו בחיינו כיהוידים ואזרחי ישראל".

פישר אמר, כי מה שקורא בבני ברק זה חלק ממגמה שמתחזקת בישראל. "ראש עיריית בני ברק כתב לי כי הוא מעוניין לעשות צעד משמעותי לשילוב בני ברק כיעד עסקי משמעותי, והלגדיל את הכנסות העיר והתושבים. חשוב מאוד מה העיר תעשה עם ההכנסה הנוספת - חלק מהדברים צריכים ללכת לחינוך, כי האוכלוסיה צריכה לקבל כלים להתמודד עם המצב החדש. אני מאוד מצטרף לדבריו ומקווה כי זה יתממש".

לבייב לחבריו במעגל העסקי: "תבואו, העסקים יצליחו"

ראשון לשאת דברים היה לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל. "סוד ההצלחה בפרויקטים מסוג זה הוא מי מנהל אותם. בני ברק היא עיר שעד היום לא ניתן לה זכות להראות את עצמה במעגל העסקים, והיום היא נכנסת אליה ובגדול".

לדברי לבייב, "כשקיבלנו החלטה להתחיל לבנות בבני ברק זה היה לא קל. התחלנו ואני בטוח שנמשיך לבנות בבני ברק וראשי הקהילה העסקית יבואו לכאן. זו הזדמנות לתושבי בני ברק - עיר לא קלה בכלל שכוללת חרדים וחילונים גם יחד. אני רוצה לאחל בהצלחה לכל מי שמעורב בהקמת המרכז העסקי החדש הזה הזה - זה יגדיל את שיעור העבודה בעיר".

לבייב קרא לחבריו במעגל העסקי - "תבואו, תכירו והיכנסו למרכז העסקי בבני ברק - אני בטוח שהעסקים יצליחו. אין ספק שבכל הוא לוקיישן לוקיישן לוקיישן - המיקום הוא זה שיכריע. כל דבר שעושים לשם שמיים, יצליח".

שטייניץ: תמריצים לחברות שישלבו חרדים בעבודה

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בכנס, כי "אין שום סיבה שהערים החרדיות יהיו הערים העניות בארץ, ואין שום סיבה שמי שמקדם את לימוד התורה לא יעמוד על הרגליים הכלכלית. אני שם לעצמי מטרה לצמצם את הפערי באוכלוסיה, כדי שהצמיחה שהתחילה בשנה שעברה במשק יהנו ממנה כל אזרחי ישראל".

לדבריו, "אנחנו צריכים לדאוג להשתלבות החרדים בשוק העבודה ובכלכלת ישראל. יש לנו כלכלה חזקה ואנו רוצים שתשתלבו בה. אומרים שיש מחיצות בין ציבורים שונים - שיתוף הפעולה ביננו מעולה ואין ביננו מחיצות, אנחנו חברים, למרות הלבוש השונה. אנחנו עם אחד וכולנו מחויבים".

"כדי להמשיך ולהשיג צמיחה במשק, אחד מהדברים החשובים הוא לסייע לקהילה החרדית להשתלב בשוק העבודה. אנחנו נחושים לפעול לתיקון המצב כי המצב הנוכחי גורם עוול לכלכלת המדינה ולקהילה החרדית. יש כאן פוטנציאל עצום, האמונה והרוח מחדדות את נטיותיו האינטלקטואליות של האדם", אמר שטייניץ.

"במדינת ישראל בכלל, ובמשרד האוצר בפרט יש אוזן קשבת לציבור החרדי. יש רצון לשיתוף פעולה עם המגזר לטובת הכלכלה, לטובת המגזר ולטובת הציבור כולו - זה Win Win situation אנחנו חייבים את זה לכלכלת ישראל. אנחנו חייבים לכלכלה שהפוטנציאל העצום של המגזר החרדי יבוא לידי ביטוי בכלכלת ישראל", לדברי השר.

שטייניץ סיכם ואמר כי משרד האוצר ישיק בזמן הקרוב חבילת תמריצים לחברות היי-טק ישראליות שיבואו למרכז ויעודדו שילוב החרדים בשוק העבודה. שר האוצר אמר כי הוא אישר לראש עיריית בני ברק לתת הקלות בארנונה למתחם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך בראיון וידיאו מצולם את ראש העיר בני ברק על היוזמה. "יש כאן שינוי גדול, העם עוד לא מבין את חשיבותו. מה שקורא היום בבני ברק הוא ציון דרך - שילוב של קמח ותורה. בבסיסו, הציבור שעוסק בתורה יעסוק גם במלאכה - ואני רוצה לברך על כך".

בתום שנים של חזון ותכנון, בכירי המשק והמערכת הכלכלית מציגים את ה-BBC - Bnei Brak business center, ביוזמת עיריית בני ברק והחברה הכלכלית בתשתיות ובנגישות תחבורתית. המתחם כולל מספר מגדלים שכבר אוכלסו, ומגדלים נוספים הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. תוך 3 שנים יכלול המתחם כולו 15 מגדלים, בשטח של 550-660 אלף מ"ר וכ-426 קומות שיהוו את מרכז העסקים הבא.