כפי שפורסם ב"גלובס": אלי גליקמן - מנכ"ל חברת החשמל

(עדכון) - לפני כשבועיים דיווחנו ב"גלובס" כי גליקמן נחשב למועמד המועדף על יו"ר דירקטוריון החברה, אלוף (במיל') יפתח רון-טל, העומד בראש ועדת האיתור

דירקטוריון חברת החשמל החליט היום (ה') למנות את אל"מ (במיל') אלי גליקמן לתפקיד מנכ"ל החברה, במקומו של עמוס לסקר הפורש. המינוי טעון אישור מצד שרי האוצר והתשתיות.

מינויו של גליקמן אושר בדירקטוריון לאחר שוועדת האיתור המליצה על מפקד הקומנדו הימי לשעבר למשרה. לפני כשבועיים דיווחנו ב"גלובס" כי גליקמן נחשב למועמד המועדף על יו"ר דירקטוריון החברה, אלוף (במיל') יפתח רון-טל, העומד בראש ועדת האיתור.

בוועדה חברים, בנוסף ליו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל, גם הדירקטורים גדעון פרנק, אברהם נתן, עו"ד שלומית ברנע פרגו, איריס שטרק ודורית ענבר. למכרז שפורסם לפני כחודשיים ניגשו 26 מועמדים בלבד, לעומת קרוב ל-50 מועמדים שהתמודדו על התפקיד בסיבוב הקודם.

גליקמן, 49, שירת 22 שנה בחיל הים, בין היתר כמפקד השייטת וכנספח ימי בשגרירות ישראל וושינגטון, ארה"ב. גליקמן פיקד על השייטת בשנים 1997-1999 ובמהלך כהונתו אירע אסון השייטת. לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף לחברת פרטנר, הגיע לתפקיד משנה למנכ"ל ונחשב מקורב מאד למנכ"ל החברה דוד אבנר. גליקמן עזב את פרטנר במפתיע באוגוסט אשתקד עם פרישתו של אבנר ומינויו של יעקב גלברד למנכ"ל.