הדולר התחזק קלות מול השקל; הין מוסיף כ-0.8% מול הדולר

הדולר ננעל בהתחזקות מול השקל של 0.02% ל-3.562 שקלים ■ המטבע היפני נסחר מול הדולר בשער של 78.715 ין לדולר ■ גוברות הערכות להתערבות הבנק המרכזי של יפן בשוק המט"ח

המסחר במט"ח ננעל היום (ה') בהתחזקות קלה של הדולר מול השקל. הדולר מוסיף כ-0.028% לשער של 3.562 שקלים. האירו מוסיף 0.5% ונסחר ברמה של 4.987 שקלים. הליש"ט גם כן רושם התחזקות של 0.5% מול השקל לרמה של 5.748 שקלים. מול האירו, נסחר הדולר בירידה של 0.5% לשער של 1.399 דולר לאירו.

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.8% בחודש פברואר. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, המשק ממשיך לצמוח בעוצמה. הרכיבים העיקריים של מדד מלניק מראים על תנופה כלכלית בראשית שנת 2011 - מדד הייצור התעשייתי עלה ומחק את הירידה שנרשמה בחדשים אוגוסט וספטמבר של שנת 2010, כמו כן נמשכת עליית מדד היבוא המכיל בעיקר יבוא תשומות לייצור המקומי.

בזירה העולמית המטבע האמריקני נחלש. בזירת המט"ח העולמית בולטת במיוחד היום התחזקות המטבע היפני מול הדולר. הין רושם רמת שיא חדשה וגוברות הערכות להתערבות הבנק המרכזי של יפן בשוק המט"ח. אי הוודאות לגבי מצבה של יפן יצרה ספקולציות שגורמות להתחזקותו של הין. המטבע היפני נסחר מול הדולר בשער של 78.695 ין לדולר.

בבורסות אסיה חזר הבוקר הסנטימנט השלילי ובבורסה היפנית שוב ירידות חדות, מדד הנייקי חתם את המסחר בירידה של 1.4% לאחר שמוקדם יותר איבד יותר מ-5%. המשבר הגרעיני ביפן יוצא משליטה ויפן נלחמת נגד הזמן כדי לקרר את הכורים.

ועידת ה-G7 צפויה להתכנס ביום שישי הקרוב ולדון במצבה של יפן, הערכות הן כי התערבות מתואמת במסגרת ה- G7 תהיה בעלת השפעה גדולה יותר מאשר פעולה של הרשויות היפניות לבדן. "זה יעזור מאוד אם היפנים יקבלו סיוע בייצוב שער החליפין", אמר לסוכנות בלומברג ריצ'רד ג'ראם מבנק ההשקעות מקיורי סקיוריטיז. "אין ספק שהכלכלה העולמית שברירית היום ואם יהיו תנודות חריפות בשוק המט"ח, המצב רק יילך ויחמיר".

"הבנק המרכזי ביפן עשוי להתערב היום רק כדי להעביר מסר ולאותת לספקולנטים, אחרת הספקולנטים ידחפו את הין לרמות גבוהות יותר", אמר אסטרטג ב-BBH.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]