לדור: שוקלים אחריות פלילית גם לנוסעים עם נהג שיכור

הפרקליטות שוקדת על רפורמה בעבירות תעבורה ■ פרקליט המדינה בעקבות גזר הדין המקל לדורס שחר גרינשפן: "האכיפה תתמקד בעבירות המסכנות חיי אדם גם אם לא הסתיימו במוות"

פרקליטות המדינה שוקדת על גיבוש רפורמה מקיפה בתחום עבירות התעבורה, במטרה להחמיר את הענישה ולהפוך את האכיפה לאפקטיבית יותר - כך אמר אתמול (ד') פרקליט המדינה משה לדור, בעקבות הסערה הציבורית ביחס לגזר הדין המקל שנקבע בפרשת דריסת הילדה שחר גרינשפן.

בשבוע שעבר פנה פרקליט המדינה לתביעה המשטרתית בדרישה לברר את נסיבות המקרה ולבחון מדוע נחתמה עסקת טיעון כה מקלה בפרשה זו.

בכנס שהתקיים אתמול (ד') בוועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, אמר פרקליט המדינה כי "במהלך החודשים האחרונים שוקדים בפרקליטות על הכנת רפורמה מקיפה בתחום עבירות התעבורה".

לדבריו, האכיפה תתמקד בעבירות המסכנות חיי אדם גם אם אלה לא הסתיימו במוות. "רפורמה זו תצא לדרך עם השלמת התיאומים הנדרשים עם אגף התנועה במשטרה ועם מערכת בתי המשפט. כבר בשלב של זיהוי עבירת התנועה המסוכנת, האכיפה תתבצע בשטח, אחרי שהנהג יילכד, רישיונו ורכבו יילקחו ממנו, ובתוך תקופה קצרה הוא יגיע לבית משפט ויורשע בגין עבירה זו - גם אם לא היו אבידות בנפש".

עוד ציין לדור כי במסגרת החשיבה המחודשת בתחום זה, נבחנת האפשרות להרחיב את האחריות הפלילית גם למי שמצטרפים כנוסעים לנסיעה עם נהג ששתה קודם לכן, והם ייחשבו כשותפים לדבר עבירה.

לדור הביע תקווה שכי מסר בדבר החמרת הענישה בגין עבירות תעבורה יופנם על-ידי ציבור הנהגים.

מאחורי הקלעים של הסדר הטיעון לדורס גרינשפן

נזכיר בתחילת השבוע חשף "גלובס" כי שופט בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה, אלי אנושי, ייצג לפני מינויו לשופט את מרק פטריק, הנהג שדרס את שחר גרינשפן ופגע בה אנושות, וכי עורך הדין שייצג את פטריק בפני השופטת טל אוסטפלד הוא עו"ד דניאל אנושי, אביו של השופט אלי אנושי. בעקבות החשיפה גברה הביקורת הציבורית על השופטת אוסטפלד, שהמשיכה לנהל את התיק הרגיש אף שעמיתה בבית המשפט לתעבורה ייצג בעבר את הנהג הפוגע.