בנימינה: מרכז מסחרי ענק מוקם ב-65 מיליון שקל

חברת גרופית יסודות החלה בבניית המרכז - "כרמי בנימינה" ■ המרכז, שנבנה בכביש הכניסה הראשי לבנימינה, יכלול 5,500 מ"ר מ"ר ברוטו בשלוש קומות

החלה בנייתו של המרכז המסחרי הראשון של בנימינה, "כרמי בנימינה", של חברת גרופית יסודות, בהשקעה כוללת של כ-65 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

המרכז המסחרי, שנבנה בכביש הכניסה הראשי לבנימינה, יכלול 5,500 מ"ר מ"ר ברוטו על פני שלוש קומות. על שיווק וניהול הקניון אחראית חברת פתרונות ניהול מניב בע"מ, חברה בת של חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר.

עד כה הושכרו במרכז שטחים לסופרמרקט קו-אופ ירושלים (710 מ"ר) תמורת 80 שקל למ"ר לחודש, קפה נטו (154 מ"ר) תמורת 200 שקל למ"ר לחודש ורשת פלאש לריהוט משרדי (90 מ"ר) תמורת 160 שקל למ"ר לחודש. בנוסף מתקיימים מגעים להשכרת שטחים לאחת מרשתות הפארם, לרשת ספרים, לרשת עשה זאת בעצמך ולקופת חולים.

תקופות השכירות הן שלוש שנים עם שתי אופציות הארכה בנות שלוש שנים כל אחת. המרכז המסחרי צפוי לאכלס 40 חנויות לצד 160 מקומות חנייה.

המרכז המסחרי נבנה בסמיכות לשכונות החדשות של בנימינה והוא צפוי לשרת את תושבי בנימינה, גבעת עדה, אביאל, אלוני יצחק, כפר גליקסון ובית חנניה. ככזה, המרכז יענה על הצרכים היומיומיים של האוכלוסייה ותמהיל המרכז יהיה בהתאם לטרנד המתפתח של הקמת מרכזים מסחריים שכונתיים.

כיום מתקיים המסחר בבנימינה על פני 1,171 מ"ר שטחי מסחר ברחובות המושבה. לפי בדיקה שערכה חברת פתרונות ניהול מניב, בניהולו של שמוליק בן חיים, מספר העסקים הקיים היום בבנימינה הוא 35.

אכלוס המרכז המסחרי, בתכנונו של משרד אבנר שר אדריכלים, צפוי בקיץ 2012.] לפי תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35), יעד האוכלוסייה של בנימינה הוא 20 אלף איש עד שנת 2020. לפי תוכנית המתאר המחוזית למחוז חיפה (תמ"מ 6) 1,400 דונם מתוכננים לבניית 5,000 יחידות דיור. כיום קיימות ביישוב תוכניות מאושרות לבניית 1,850 יחידות דיור, בעוד שביישוב הסמוך, גבעת עדה, מתוכננות 600 יחידות דיור לבנייה.

מרכז מסחרי כרמי בנימינה / הדמיה: אבנר שר אדריכלים
 מרכז מסחרי כרמי בנימינה / הדמיה: אבנר שר אדריכלים