תחרות הרכישות של פייסבוק

פייסבוק חיה בעולם הסמארטפונים, סנאפטו היא הבעת אמון בשוק המתנוון של הטלפונים הפשוטים

רכישת סנאפטו על-ידי פייסבוק היא אמצעי נוסף של הרשת החברתית הפופולרית בעולם, המחזיקה ביותר מ-500 מיליון משתמשים, לבסס את האסטרטגיה שלה בעולם הסלולר. כבר חודשים רבים שפייסבוק דוחפת את תחום הסלולר ומושכת יותר ויותר גולשים להתחבר לשירותיה מהטלפון הנייד שלהם. כיום, יותר מ-200 מיליון משתמשי פייסבוק גולשים לאתר באמצעות הסלולר - כ-40% מכלל המשתמשים של הרשת החברתית. מעבר ליתרון הנגישות לאתר, מדובר גם באפיק הכנסות לא קטן. כשגולש נכנס מהטלפון הסלולרי שלו, ניתן לזהות את מיקומו ובהתאם לכך גם להציע לו פרסומות רלבנטיות.

אף שפייסבוק חיה בעולם החדשני של הסמארטפונים, עסקת סנאפטו היא למעשה הבעת אמון גם בשוק המתנוון של הטלפונים הפשוטים. על-פי נתוני חברת המחקר IDC, מיליארד טלפונים פשוטים נמכרו ב-2010, 78.5% מכלל הטלפונים שנמכרו אשתקד. מדובר בנתח שוק ענק, שנעלם בצלם של הסמארטפונים.

אמנם עד 2014 מעריכים ב-IDC שהנתח יירד לכ-60%, אך בכל זאת מדובר בקהל שאסור להתעלם ממנו. ההתמקדות של סנאפטו בקהל זה רק מדגישה את הפוטנציאל החבוי באפליקציה שלה.

ניצול המומנטום

בשבוע שעבר "גנבה" פייסבוק עוד עובד מגוגל אחרי שורה של בכירים שחצו את הקווים מענקית החיפוש לחברה שמכתיבה את הטון בעשור הנוכחי. הפעם היה מדובר בראש צוות הפיתוח התאגידי של גוגל, אמין סופנאון.

לפייסבוק הייתה מטרה ברורה בגיוס האחרון; היא רצתה בו לניהול מחלקת המיזוגים והרכישות הגדלה והולכת שלה. סופנאון אמנם לא אחראי לעסקה היום עם סנאפטו, אך הרכישה הזאת, במיוחד בשל היקפה הכספי החריג יחסית בנוף הרכישות הקודמות של פייסבוק, הוא בגדר הצהרת כוונות.

לצד המשאבים הכספיים, יש לפייסבוק הסקס אפיל הכי חזק בתעשייה כיום והיא צריכה לנצל את המומנטום כדי להעצים את עצמה בידע ובשירותים דרך רכישות. זו אחת הדרכים היעילות להתחרות מצד אחד באריות כמו גוגל ומצד אחר בגורים הגדלים והולכים כמו גרופון.