צפו בווידיאו: הסורים מפגינים נגד אסד; לפחות 5 נהרגו

גורמים בארגוני זכויות אדם אומרים כי במהלך הפגנות בעיר דרעא ישנם הרוגים ועשרות פצועים ■ לפי הדיווחים מההפגנות במהלך הסופ"ש כוחות הביטחון פתחו באש חיה ובירי גז מדמיע

העימותים האלימים התחדשו בסוריה: לפחות 5 בני אדם נהרגו היום (א') ועשרות נפצעו מאש כוחות הביטחון בעיר דרעא בדרום סוריה - כך מדווח מפי גורמים בארגוני זכויות אדם במדינה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון פותחים באש חיה לעבר המפגינים בעיר.

בסוף השבוע נהרגו לפחות 7 בני אדם במהלך עימותים אלימים עם כוחות הביטחון הסוריים. זאת, במסגרת ההפגנות הגדולות ביותר שידעה סוריה ב-30 השנים האחרונות. ההפגנות נערכו בסוף השבוע ב-7 ערים שונות ברחבי סוריה: מדרעא שעל גבול ירדן ועד לעיר בניאס שבאזור לטקיה בצפון המדינה. אלפי בני אדם יצאו לרחוב וקראו קריאות נגד בני משפחת אסד.

ההמונים צעקו: "העם רוצה להפיל את השליט"

אמש, במהלך הלוויות ההרוגים בעיר דרעא בדרום סוריה, שוב התפתחו עימותים אלימים עם כוחות הביטחון הסורים. כוחות המשטרה ביצעו ירי גז מדמיע, זרנוקי מים וגם ירי באש חיה לעבר המפגינים בניסיון לדכא את ההתקוממות. המפגינים עצמם שאגו סיסמאות נגד הנשיא ונגד השחיתות, בנוסף "העם רוצה להפיל את השליט" ו"אללה, סוריה וחופש".

על-פי הדיווחים של גורמי אופוזיציה סורים, מנגנוני הביטחון של אסד גם ביצעו מספר מעצרים במהלך ההלוויות בעיר, אולם, נכון לעכשיו נראה כי שלטונו של הנשיא בשאר אסד יציב. כוחות הביטחון הצליחו לדכא את המהומות בכוח, ולראשונה מזה שנים רבות משתמש אסד גם בצבא כדי להחזיר את השקט למרכזי הערים.