הסלמה בסוריה: המפגינים בדרעא הפילו את פסל אסד האב

המהומות בסוריה ממשיכות זה היום השלישי ברציפות ■ במהלך ההפגנות, הציתו המפגינים את מטה מפלגת השלטון (הבעת') בעיר, את משרד התרבות ואת ביתו של מושל המחוז

הסלמה בעימותים האלימים בסוריה: המפגינים בעיר דרעא הפילו את פסלו של הנשיא אסד האב במהלך ההפגנות. צבא סוריה נערך בעיר בכוחות גדולים לטיפול בהפרות הסדר.

ההפגנות בעיר הדרומית דרעא נמשכות זה היום השלישי ברציפות, במהלך הלוויתו של אחד המפגינים שנהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון, שיצאה ממסגד "אל-עומרי" בעיר, החלו המפגינים להתעמת עם מנגנוני הביטחון.

במהלך ההפגנות, הציתו המפגינים את מטה מפלגת השלטון (הבעת') בעיר, את משרד התרבות ואת ביתו של מושל המחוז. סוכנות ידיעות סורית מדווחת כי לאחר מכן הפילו המפגינים את פסלו של נשיא סוריה לשעבר ואביו של הנשיא הנוכחי, חאפז אל-אסד, במה שנחשב כפגיעה ממשית בסמלי שלטון.

רשת "אל-ערביה" מדווחת כי צבא סוריה שיגר לעיר דיוויזיה משוריינת לטיפול במפגינים. הצבא הסורי פרס מחסומים סביב העיר, וכל אדם שיוצא או נכנס צריך להציג תעודת זהות ולהסביר מדוע הוא מגיע לעיר. חשודים בהסתה - נעצרים מיד. מלבד אלפי אנשי כוחות הבטחון הסורים, בשאר אסד שלח לעיר גם גורמים רשמיים בניסיון לדבר עם מנהיגי המפגינים ולהרגיע את הרוחות.

ההמונים צעקו: "העם רוצה להפיל את השליט"

מאז סוף השבוע נהרגו בסוריה לפחות 12 מפגינים ועשרות נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון בעיר דרעא - כך דווח מפי גורמים בארגוני זכויות אדם במדינה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון פתחו באש חיה לעבר המפגינים, זאת במסגרת ההפגנות הגדולות ביותר שידעה סוריה ב-30 השנים האחרונות. ההפגנות נערכו בסוף השבוע בשבע ערים שונות ברחבי סוריה: מדרעא שעל גבול ירדן ועד לעיר בניאס שבאזור לטקיה בצפון המדינה. אלפי בני אדם יצאו לרחוב וקראו קריאות נגד בני משפחת אסד.

אמש, במהלך הלוויות ההרוגים בעיר דרעא בדרום סוריה, שוב התפתחו עימותים אלימים עם כוחות הביטחון הסורים. כוחות המשטרה ביצעו ירי גז מדמיע, זרנוקי מים וגם ירי באש חיה לעבר המפגינים בניסיון לדכא את ההתקוממות. המפגינים עצמם שאגו סיסמאות נגד הנשיא ונגד השחיתות, בנוסף "העם רוצה להפיל את השליט" ו"אללה, סוריה וחופש".

על פי הדיווחים של גורמי אופוזיציה סורים, מנגנוני הביטחון של אסד גם ביצעו מספר מעצרים במהלך ההלוויות בעיר, אולם עם זאת, נכון לעכשיו נראה כי שלטונו של הנשיא בשאר אסד יציב. כוחות הביטחון הצליחו לדכא את המהומות בכוח, ולראשונה מזה שנים רבות משתמש אסד גם בצבא כדי להחזיר את השקט למרכזי הערים.