מיקרוסופט ישראל תחלק 600 מכשירי ווינדוס פון לעובדים

כך הודיע נשיא מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל, משה ליכטמן ■ מכשירים מבוססי ווינדוס פון 7 עדיין לא נמכרים באופן רשמי בישראל והעברית עדיין לא משולבת במכשירים

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל יחלק ל-600 עובדיו טלפונים הכוללים את מערכת ההפעלה מתוצרתה, ווינדוס פון 7. ל"גלובס" נודע כי נשיא מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל, משה ליכטמן, הודיע השבוע לעובדי המרכז כי בחודש יוני הקרוב הם יקבלו טלפונים חדשים עם מערכת ההפעלה. מכשירים מבוססי ווינדוס פון 7 עדיין לא נמכרים באופן רשמי בישראל והעברית עדיין לא משולבת במכשירים. במרכז המו"פ של מיקרוסופט אישרו את הפרטים.

העובדים פועלים מדי יום בסיטואציה מעט מוזרה, שבה הם מפתחים יכולות למוצרים שכלל לא נמכרים בישראל כמו פיתוחים למצלמת התנועה קינקט, המיועדת לקונסולת המשחקים אקס בוקס 360 של מיקרוסופט, או אפליקציות המיועדות לווינדוס פון 7. לכן, עד כה השתמשו עובדי החברה במכשירים של חברות מתחרות, כמו האייפון של אפל.

המהלך בישראל הוא תולדה של הודעת החברה העולמית בשנה שעברה, לפיה 90 אלף עובדיה יקבלו מכשירי ווינדוס פון 7. במקביל, הודיע מרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל בתחילת השבוע על אפליקציה חדשה שאותה פיתח, Bing MeetUp. זוהי האפליקציה השנייה שמפותחת בישראל עבור מנוע החיפוש של מיקרוסופט. האפליקציה הראשונה הייתה בינג מובייל, שפותחה עבור האייפון ורק אחרי כן לווינדוס פון 7. במו"פ ינסו להשיק את האפליקציה הזו במקביל גם לווינדוס פון 7 וגם לאייפון, אבל בסרטון התדמית של המוצר רואים את העובדים בארץ משתמשים באייפון.

בצורה זו, ברמה האסטרטגית, בחברה גורמים לנזק תדמיתי ללקוחות שקנו טלפון הכולל ווינדוס פון שרואים כי במיקרוסופט עמלים קודם כל על פיתוח אפליקציות לאייפון ורק לאחר מכן למערכת ההפעלה שלהם.

בנוסף, הודיעו השבוע גם על השקת פעילות הפיתוח של אפליקציות לווינדוס פון 7 בארץ שתאפשר למפתחים להעלות באופן ישיר אפליקציות לחנות של מיקרוסופט, MarketPlace. החברה מציעה למפתחים השתתפות בתוכניות פיתוח.