העונש של בית"ר ירושלים על הקריאות הגזעניות: הפחתת נקודת ליגה

הקבוצה נענשה בחומרה על-ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל; ספגה בנוסף קנס של 60 אלף שקל, והפחתה על-תנאי של 2 נקודות ליגה עד תום העונה הנוכחית

בית"ר ירושלים ספגה היום (ג') עונש חמור במיוחד בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות קריאות גזעניות של אוהדיה במשחקי הליגה מול הפועל ת"א והפועל ר"ג. הקבוצה נענשה בהפחתה בפועל של נקודת ליגה ובקנס של 60 אלף שקל (הגבוה ביותר שמועדון מקבל העונה).

בנוסף, ספגה בית"ר עונש של הפחתת 2 נקודות ליגה על-תנאי עד תום העונה הנוכחית, והפחתת נקודת ליגה אחת על-תנאי לעונה הבאה. הדיין, עמנואל סלע, החליט להחמיר עם בית"ר כיוון שזוהי הפעם השלישית העונה שהיא נאשמת בעבירה של קריאות גזעניות מצד אוהדיה.

זוהי הפעם השנייה העונה שבה מופחתות לקבוצות מליגת העל נקודות בפועל. הראשונה היתה הפועל ר"ג, ש-4 נקודות נלקחו מאזנה בתחילת העונה בגין אי-סדרים כספיים.

מבחינת הקנס הכספי שספגה בית"ר, מדובר על הסכום הגבוה ביותר שנאלץ מועדון לשלם העונה, אחרי מכבי והפועל ת"א, שספגו 50 אלף שקל כ"א בגין קריאות גזעניות והתפרעות אוהדים.

בפסק הדין כתב סלע: "אני מוצא לנכון להבהיר שבמתכוון לא מצאתי לנכון לגזור על הקבוצה עונש של עריכת משחקים ביתיים ללא קהל. הדבר נעשה במכוון על מנת לאתגר את הקבוצה ואת אוהדיה להימנע מלבצע את העבירה בגינה הורשעה. מצאתי לנכון להביא זאת לביטוי בגובה הקנס הכספי".