עשה תפנית

עוזי דיין מדריך סיורים בחברון. ברצינות

כששומעים את השם עוזי דיין, הדבר הראשון שחושבים עליו הוא הפעילות הצבאית שלו. אחר-כך עולה ניחוח כלשהו של פעילות ציבורית, ובעלי הזיכרון הטוב באמת יכולים להעלות מן האוב את מפלגת תפנית שעמה התמודד בבחירות לכנסת ה-17, על תקן של לוחם בשחיתות. דעה פוליטית אמיתית - כן להסכם כזה או אחר, לא לוויתור על שטחים מסוימים - קשה לייחס לו. אבל בפני התיירים שהוא מדריך בחברון כבר קשה לו להסתיר אותה.

מדובר ביוזמה של ארגון שנקרא "המטה היהודי-לאומי", המציע סיורים אידיאולוגים בעלות הנסיעה בלבד. מייסד הארגון חיים יואב רבינוביץ' מדגיש כי לא מדובר במוסד פוליטי. הוא ודיין חברו לאחרונה והוציאו עד כה 4 סיורים לחברון. ההדרכה של דיין כולה בהתנדבות. מחר, למי שרוצה להספיק, הוא יוצא לסיור בדרום, לראות את פריחת הכלניות ועל הדרך להביע תמיכה בתושבי האזור המופגז. מטרה טובה בהחלט.

דרך הסיורים אתה ממצב את עצמך באופן מאוד ברור במפה הפוליטית. ריח הבחירות שמתקרבות?

"מובן שזה לא מתוך הסתכלות על הבחירות. אני חבר ליכוד, אבל אני לא שייך לשום ממסד. אני לא חבר מרכז ולא חבר לשכה ולא חבר מזכירות. אני עושה את כנס שדרות, אני יו"ר ארגון נוער לחוגי סיירות והקמתי את מועצת הביטחון לישראל. את שלושת הדברים האלה אני עושה בהתנדבות. ישנה כמובן אג'נדה, גם פוליטית, ואני לא מסתיר אותה".

פרט לחברון, בקעת הירדן ועוטף עזה, מדריך דיין גם סיורים בכרמל ובמאה שערים ואת הפרטים על הסיורים אפשר למצוא ברשת. "שלא יתקבל הרושם שאנחנו נוסעים רק לחברון", הוא אומר לסיום. לפחות גילינו שיש לו דעה.