מנהטן הקטנה: מגדל משרדים חדש יוקם בת"א ב-123 מיליון שקל

לוינשטיין נכסים חתמה על הסכם קומבינציה להקמת מגדל המשרדים ברחוב המסגר ■ התחזית: 10% תשואה

חברת הנדל"ן הציבורית לוינשטיין נכסים, שבשליטת שאול לוטן, חתמה על עסקת קומבינציה עם חברת בני נעים כדורי להקמת מגדל משרדים ושטחי מסחר בגובה של 17-20 קומות ברחוב המסגר בתל אביב, בעלות של כ-123 מיליון שקל.

חברת בני נעים כדורי היא בעלת חברת החלפים וייבוא הרכב "המאגר" והיא מחזיקה במגרש בשטח של כ-3.15 דונם ברחוב המסגר 32. לפי התוכנית שחלה על השטח ניתן להקים בו בשלב זה מבנה למשרדים ולמסחר בשטח של כ-8,500 מ"ר ברוטו בחמש קומות מעל ארבע קומות מרתף חנייה.

חברת לוינשטיין מעריכה שניתן יהיה להגדיל את זכויות הבנייה כך שהמגדל יכיל 17 אלף מ"ר ב-17 עד 20 קומות, בהתאם למדיניות עיריית ת"א.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א אישרה בשנה שעברה את "תוכנית כדורי" בשטח המגרש, שכללה מגדל בן 22 קומות שמיועד בקומותיו העליונות לתעסוקה, למשרדים ולמלונאות ובקומת הקרקע למסחר, אבל עד כה לא התקדמה התב"ע.

התחזית: 10% תשואה

כאמור, להערכת לוינשטיין, עלויות הקמת הפרויקט לאחר הגדלת אחוזי הבנייה יסתכמו בכ-123 מיליון שקל והרווח הצפוי הוא כ-10%. ידוע שדמי השכירות למשרדים המקובלים ברחוב המסגר נעים היום בין 70 ל-80 שקל למ"ר לחודש.

לדברי לוטן, "הבניין ימוקם ברחוב המסגר עם כניסות ויציאות נוחות, הן לכיוון העיר והן לנתיבי איילון. אנחנו מתכננים לבנות את המבנה בשני שלבים - הראשון לפי התב"ע הקיימת בשטח, ל-8,500 מ"ר, והשני לפי התב"ע המוגדלת. הכוונה היא להשכיר את שטחי הבניין ולא למכור אותם".

לוטן הוסיף כי "אני אופטימי לגבי שוק המשרדים באזור זה בגלל הנגישות והצורך בשטחי משרדים, אותו אנחנו מזהים במגדלי המשרדים הקיימים שלנו, כמו מגדל לוינשטיין ומגדל דיסקונט, שנמצאים עכשיו בתפוסה מלאה, כשבהם אין לנו שטחים להציע למי שמחפש משרדים. לכן חברת גוגל עזבה את מגדל לוינשטיין, היות שהיא רצתה שטח גדול יותר ולא היה לנו שטח בנמצא להציע לה. ישנו אופק לעליית דמי השכירות ברחוב המסגר, שקיימות בו תוכניות לא מועטות למשרדים מתוך מדיניות של עיריית ת"א להקטין את עומס התנועה בתוך העיר ולפתח את האזורים שליד נתיבי איילון".