קדימה ליועמ"ש וינשטיין: "לחקור את נסיעות נתניהו לחו"ל"

קדימה מבקשת לבחון אפשרות לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בעקבות הטענות שעלו בתחקיר ערוץ 10: "נתניהו טס בעבר לחו"ל במימון אנשי עסקים וגופים פרטיים שונים"

מפלגת קדימה פנתה היום (ה') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לבחון אפשרות לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הטענות שעלו בתחקיר ערוץ 10 אמש (ד') - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי הטענות שהועלו בתחקיר, נתניהו התנהל באופן בעייתי בכך שטס בעבר לחו"ל במימון אנשי עסקים וגופים פרטיים שונים.

בליכוד תקפו בחריפות את התנהלות קדימה ובהודעה מטעם המפלגה נאמר: "מגוחך שדווקא קדימה, שהמציאה את המושג 'מימון כפול', מבקרת את ראש הממשלה. נתניהו נקי מכל רבב".

בתחקיר ששודר אמש דווח בין היתר כי נתניהו ורעייתו נסעו לארה"ב על חשבונו של גוף כלכלי שניסה להשפיע עליו, בהיותו שר האוצר.

על-פי הכתבה ששודרה בתוכנית "המקור", ביולי 2005 בילו בני-הזוג נתניהו וילדיהם 5 ימים בלונדון בעלות של 84 אלף שקל על חשבון ארגון הבונדס, המוצג בתחקיר כ"קופה הקטנה של נתניהו".

מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה כי "תיאור הדברים מופרך", וכי "הכתבה היא חלק ממגמה רבת שנים של רביב דרוקר לפגוע בשמו של ראש הממשלה ובבני משפחתו. אחרי חודשים של נבירה מיקרוסקופית התברר כי לא נמצא כל פגם במעשיו של נתניהו".

עם זאת, ניצב בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר יועץ מבקר המדינה לענייני שחיתות, הסביר הבוקר בתוכניתנו "בוקר טוב ישראל" עם מיכה פרידמן כי מנסיעותיו של נתניהו עולה ריח רע.

"נתניהו צריך לשפר את הקשר עם חשבון הבנק שלו ולא עם בעלי הון. גם אם אין פן פלילי במעשיו, וגם אם טס כשלא היה חבר כנסת - ממעשיו עולה ריח רע", אמר.