הצלחה לאקסלנז: התקינה את ה-BreathID ב-32 מרכזים

אקסלנז דיווחה ב-2010 על מכירות של 2.44 מיליון שקל כתוצאה מהחדירה לשוק האמריקאי

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד מדווחת על קצב צמיחה גבוה במכירת מערכות ה-BreathID בארה"ב לאיתור ואבחון של חיידק ה-H Pylori : החברה התקינה בהצלחה מערכות ב-32 מרכזים רפואיים בארה"ב בתוך כחצי שנה מאז החלה במכירות באוגוסט 2010.

נוסף על הכנסות מידיות שרשמה החברה בגין כל מערכת, צופה החברה כי מרבית ההכנסות לאורך השנים יתקבלו ממכירת ערכות בדיקה. החברה קיבלה בתקופה זו 37 הזמנות למערכות ה-BreathID על ידי מגוון לקוחות ביניהם רופאים כללים (GP), מרפאות גסטרו (GI) ובתי חולים.

לאחרונה דיווחה החברה על התקנת מערכת ראשונה במחלקת המיון בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, והחברה מאמינה כי חדרי מיון ומרכזי טיפול נמרץ יהוו שוק נוסף עבור מערכת ה-BreathID. אקסלנז רואה בשוק בארה"ב פוטנציאל עסקי ואסטרטגי ראשון במעלה ומרכזת בו את עיקר מאמצי השיווק.

כחלק מתהליך החדרת מכשיר ה-BreathID לשוק בארה"ב, הקימה החברה מערך מכירות בארה"ב וחתמה על שלושה הסכמי הפצה ארציים בארה"ב הכוללים שניים משלשת המפיצים הרפואיים הגדולים בארה"ב.

בד בבד, השלימה אקסלנז הדרכה למערך ההפצה הארצי בארה"ב, הכולל צוות פנימי של מנהלי מכירות, עשרות אנשי מכירות עצמאיים ומערך מפיצים נרחב. הכניסה לשלב המכירות החלה להתבטא לראשונה במסגרת הדוחות השנתיים של החברה, ואקסלנז מדווחת ב-2010 על מכירות של 2.44 מיליון שקל כתוצאה מהחדירה לשוק האמריקאי ותחילת מכירת הערכות בדיקה לקופות החולים הגדולות בישראל. אקסלנז מדווחת ב-2010 על ירידה של 13% בהפסד לכ-22 מיליון שקל.

מערכת ה-BreathID מציעה הערכה ברמת דיוק גבוהה, מהירה ובנקודת הטיפול לאבחון חיידק H.Pylori המשפיע על כ-30% מאוכלוסיית ארה"ב. המערכת מספקת תוצאות בפרק זמן הקצר מ-10 דקות - כמחצית הזמן מהמוצר המתחרה. כיום בשוק האמריקאי שני שחקנים בלבד. להערכת החברה החסם הרגולטורי לשיווק בדיקת נשיפה חדשה המוערך במספר שנים יאפשר לה לבסס את מעמדה בשוק לפני הופעת מתחרים חדשים.

מערכת ה- BreathIDנועדה לשמש כחלופה בלתי פולשנית וזמינה, במסגרתה מבוצעת בדיקה לאבחון מחלות כבד ומחלות בדרכי העיכול, וכן להתוויית הטיפול המומלץ ולביצוע מעקב אחר מחלות שונות. לחלק מהבדיקות שיכולות להיות מבוצעות על ידי מערכת ה- BreathIDלא קיימות כיום בשוק הרפואי בדיקות חלופיות אחרות בהן ניתן לעשות שימוש באופן שגרתי.

החברה גיבשה לאחרונה אסטרטגיה לפעילות בתחום הכבד, זאת על רקע דו"ח ייעוץ שקיבלה מחברת Easton Associates. לאור המלצות חברת הייעוץ ודיונים שהתקיימו בחברה החליטה החברה להתמקד בשלב ראשון בשני יישומים מרכזיים בתחום הכבד (יישום ה-HVPG וה-NASH) ולבחון במקביל קידומם של יישומים נוספים בתחום הכבד. בהתאם לדוח הייעוץ בפרט לשני היישומים הללו קיים צורך שוק גדול והיקף השוק הפוטנציאלי מוערך בסכומים משמעותיים ביותר.

יצויין שבשלב זה אין בידי החברה מידע קליני מספק לביסוס יכולות המכשיר בתחומים אלה או להגשת בקשה לרישום המוצר בארה"ב. החברה מקווה לבסס מידע כזה בניסויים שהיא מבצעת.

מנכ"ל אקסלנז, סטיבן איתן, אמר היום "קצב הצמיחה הגבוה של מכירת המערכות בארה"ב, כמו גם איכות המרכזים הרפואיים עמם אנו חותמים על הסכמים למכירת ושימוש במערכת ה-BreathID, מעודדים מאוד ומצביעים על דרישה גבוהה הקיימת למערכות החברה וליתרון הטכנולוגי הקיים. הפעילות ברבעון הראשון של 2011 מהווה מנוף כוח של ממש להמשך תנופת המכירות לאורך השנה ואני מאמין שנדע למצות את המהלך. הצלחת הגיוס האחרון של כ-20 מיליון שקל באמצעות הנפקת הזכויות יסייעו לנו מאוד בהמשך עמידה ביעדי המכירה ובהאצת הצמיחה".