הברית מצפון: אדרואן התקשר לאסד "כדי לחזק אותו"

ראש ממשלת טורקיה התקשר הלילה לנשיא סוריה כדי להביע בו תמיכה נוכח האירועים האחרונים במדינה ■ לצד התמיכה דרש ארדואן: "בצע רפורמות" ■ "מדובר בנקודת מבחן ליחסים"

גיבוי מאנקרה: ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התקשר הלילה לנשיא סוריה בשאר אסד ודן עמו בהתפתחויות האחרונות על אדמת סוריה. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה הבוקר כי בשיחה הביע ארדואן תמיכה באסד. "טורקיה עומדת לצדה של סוריה", אמר ארדואן על פי הדיווח בסוריה.

בשיחה הדגיש ארדואן בפני אסד את החשיבות שבנקיטת רפורמות מיידיות במדינה, כהמשך ישיר להודעה שפרסם משרד החוץ הטורקי במהלך השבוע בה קרא למשטרו של אסד להיענות לדרישות המפגינים ברחבי המדינה.

"מגנים בחריפות את דיכוי ההפגנות"

בהודעת משרד החוץ הטורקי השבוע נשמעה גם נימה ביקורתית על אופן ההתמודדות האלים של הממשל הסורי עם המצב במדינה. במערב מעריכים כי האירועים בסוריה בימים האחרונים עשויים להציב במבחן את מערכת היחסים בין סוריה לטורקיה, על רקע דרישותיה של האחרונה לרפורמות מיידיות בדמשק.

בינתיים, גוברים הגינויים ברחבי העולם לתגובה האלימה של המשטר הסורי להפגנות. ארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות קראו הלילה לסוריה להפסיק את האלימות נגד המפגינים. "אנו מגנים בחריפות את האופן בו מדוכאות ההפגנות של המשטר הסורי", אמר הלילה דובר הבית הלבן ג'יי קרני.