ג'יהאד אסלאמי: "כיפת ברזל - כישלון; נפגע בערים חדשות"

(עדכון) - לאחר הצבת מערכת ההגנה "כיפת ברזל" הבוקר באזור באר שבע, בג'יהאד האסלאמי נחושים להבהיר כי "המערכת נכשלה עוד בטרם החלה לפעול"

תגובה ראשונה של הארגונים בעזה לפריסת מערכת "כיפת ברזל", הבוקר (א') באזור באר שבע: גורם בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי טוען היום כי המערכת נועדה מראש לכישלון, וכי אין ביכולתה לענות על האתגרים שיציבו בפניה הרקטות מעזה.

"המערכת נכשלה עוד בטרם החלה לפעול", אמר פעיל הג'יהאד האסלאמי. "היא לא תצליח להגן על חיילי הכיבוש המתנחלים הציונים מהטילים של ארגוני ההתנגדות". לדבריו, "המערכת הזו הוכיחה את כשלונה בעבר, משום שלא הצליחה להתמודד עם ירי של רקטות רבות. המערכת לא תצליח לכסות את כל גבולות רצועת עזה, ועלותה הכספית גבוהה".

"ההתנגדות ערוכה להגיב על כל הסלמה ציונית", הוסיף הגורם בג'יהאד. "אנחנו מסוגלים לפגוע במטרות חדשות וערים חדשות להן לא מצפה הכיבוש".

מוקדם יותר היום אמר בכיר בארגון כי "איננו מעוניינים להגיע למלחמה". הוא הוסיף, הג'יהאד האסלאמי ערוך ומוכן להמשיך בירי הרקטות. אלו יכולות להגיע לטווחים ארוכים יותר (מאשר באר שבע ואשדוד), אם תמשיך הישות הציונית בהסלמה נגד בני עמנו ברצועת עזה".

נתניהו: "לא נהסס להפעיל את עוצמתו של צה"ל"

"השנתיים האחרונות היו השקטות ביותר בעשור האחרון מבחינת הביטחון בדרום ובארץ בכלל", כך אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "בשבועיים האחרונים יש גורמים שמנסים להפר את השקט והביטחון שהיו מנת חלקנו בשנתיים האחרונות".

"אנחנו מעוניינים כמובן שיהיה שקט, שיהיה ביטחון, ואין לנו עניין להסלים את המצב - אבל לא נהסס להפעיל את עוצמתו של צה"ל נגד מי שיפגע באזרחינו", הוסיף. "אנחנו לא נסבול פגיעה באזרחים. זו המדיניות של ממשלת ישראל, זו המדיניות של כל ממשלה וכל מדינה שזכותה וחובתה להגן על אזרחיה".

שר הביטחון ברק עדכן: "בעשרת הימים האחרונים ספגו ארגוני הטרור בעזה מכות קשות: 13 מחבלים נהרגו, נפגעו תשתיות טרור, וכחלק מחילופי האש נהרגו גם 4 בני משפחה אזרחיים. כמו כן, נפצעו עשרות מחבלים. בשטחנו, ביישובי עוטף עזה והדרום, נפלו מעל 100 פצצות מרגמה ורקטות. לשמחתנו לא היו אבדות בנפש. נפגעו שלושה אזרחים ונפגעו מספר מבנים".