יוניון מדיה קיצצה את היקף הפרסום של לקוחותיה בערוץ 10

יוניון: "הערוץ הפך לסמן הימני בהובלת הקו המיליטנטי מול הלקוחות בייקור עלות המדיה במנותק מהתוצאות; ניתן למצוא חלופות מצוינות בערוץ 2" ■ ערוץ 10: "הנתונים שגויים ומגמתיים"

סכסוך מסחרי שפרץ בין חברת המדיה יוניון לערוץ 10 גורם לכך שבימים האחרונים קיצצה יוניון באופן דרמטי את השר (החלק היחסי) שהיא מקצה לערוץ, והוא עומד כעת על אחוזים בודדים - כך נודע ל"גלובס".

כך למשל, בחודש מארס עמד הנתח שהקצתה יוניון לפרסום בערוץ 10 על כ-8% בלבד - לעומת כ-30% בחודשים שלפני המשבר. על-פי הערכות, מדובר באובדן של כ-6-8 מיליון שקל בחודש.

יוניון היא חברת המדיה השנייה בגודלה בישראל, ועם לקוחותיה נמנים חלק מהמפרסמים הגדולים במשק ,כמו למשל שטראוס, עלית ופרטנר. על-פי ההערכות, היקף הפרסום שלה בערוץ 10 השנה צפוי היה לעמוד על כ-80 מיליון שקל. ב-2010 נאמד היקף הפרסום שלה בערוץ על כ-75 מיליון שקל.

נראה כי ביוניון נערכים מזה מספר חודשים למאבק מול הערוץ. ל"גלובס" נודע כי באחרונה סגרה החברה הסכמים דו-שנתיים עם זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, מה שאמור לאפשר ליוניון לתת פתרון לכל הפרסום המבוקש של לקוחותיה.

כזכור, יוניון (תחת הבעלות הקודמת של יונייטד) כבר יצאה בעבר לקרב מול ערוץ 10, שלא מיהר אז להתכופף, ולכן המלחמה המסחרית ארכה מספר חודשים בהם נמנעה החברה מפרסום בערוץ כמעט לגמרי.

נראה כי יוניון עושה מאמצים גם כדי להכין את לקוחותיה למלחמה ארוכה, שכן ל"גלובס" הגיע היום (א') מכתב אותו הפנתה החברה לכל לקוחותיה, וממנו ניתן ללמוד משהו גם על מגמות התמחור של הערוץ בלבד - כמו למשל ייקור מיקומים מועדפים.

"ערוץ 10 הפך לסמן הימני בטלוויזיה בכל הקשור בהובלת הקו המיליטנטי מול הלקוחות בייקור עלות המדיה במנותק מתוצאות", נכתב במכתב, שממשיך ומפרט: "אנו סבורים כי הערוץ היה צריך להתאים את רמת המחירים שלו לנחיתות שלו מול ערוץ 2. בין היתר: הנחיתות ברייטינג וירידה של 17% ברייטינג רצועת הפריים; הנחיתות בקהלי מטרה עיקריים; נחיתות בכמות עיניים צופות - כל נקודת רייטינג בערוץ 10 בפריים-טיים מביאה 9% פחות עיניים צופות, כך שמבחינה כספית ההשקעה בערוץ 2 אפקטיבית הרבה יותר. כמובן שלא נוכל להסכים להתייקרות שכזו לביצועים כה צנועים".

עוד נכתב כי "בערוץ 10 יש גם התייקרות קיצונית של המיקומים - ראשון, שני, שלישי ואחרון בברייק. אנו סבורים כי אין לייקר כלל את מחירי המיקומים בערוץ 10, קל וחומר בעידן הצפייה הנדחית שמפחיתה בלאו הכי מערכם.

"לעומת זאת, הערוץ דורש התייקרות קיצונית של המיקומים בעשרות אחוזים. גם פה מדובר בגזירה חד-צדדית. מעבר לעובדה שערוץ 10 הוא ממובילי המאבק לחייב עבור צפייה נדחית, הרי שהתשלום היחסי עבור הצפייה הנדחית בערוץ היא הגבוהה ביותר מכל הערוצים".

עוד נכתב כי "אחרי חודשים של שיחות וניסיונות רבים מול ערוץ 10 להסביר בדרכי נועם שלא נוכל להסכים לתנאים מסחריים שכאלו לנתונים כה צנועים של רייטינג, כיסויים וקהלים, הודיע לנו הערוץ , חד-צדדית, כי אם לא נאשר את דרישותיו לאלתר - הוא ייקר לנו את המחירים למחירי מחירון.

"אי לכך ועד לחזרת הערוץ לקרקע המציאות, אנו ממליצים שלא להקצות נתחים לערוץ. הואיל וערוץ 10 הוא הערוץ עם הרייטינג הנמוך ביותר מבין הזכיינים ועם יחסי ההמרה הנמוכים ביותר לקהלים החשובים שלנו, לא תהיה לנו שום בעיה להציע חלופות מצוינות בערוץ 2 או בכל מדיה אחרת שתמצאו לנכון".

מערוץ 10 נמסר: "הנתונים שיוניון בוחר להציג במכתב לתקשורת הינם שגויים ומגמתיים, וכל המפרסמים, משרדי הפרסום וחברות המדיה מפרסמים בערוץ 10 באופן שוטף ועל-פי נתח הצפייה של הערוץ.

"מהכתבה שפרסם לא מכבר מגזין 'פירמה' ניתן לקבל תמונה מציאותית למדי באשר להתחזקות של ערוץ 10. את המשא-ומתן המסחריים אנו מנהלים מול המפרסמים ולא מעל דפי העיתון, ונדע להמשיך לעבוד מול המפרסמים ולא דרך מתווכים".