חשד: שני שוטרים בכירים קיבלו שוחד מבעלי עסקים

(עדכון) - 3 שוטרים, מהם שניים בדרגות בכירות, חשודים כי העניקו למועדונים ברחובות אישורים בתמורה לחושד, וייתכן כי אף שימשו שותפים סמויים בעסקים אלה - כך דווח בגלי צה"ל

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עצרה הבוקר (ב') שני קציני משטרה בעלי תפקידים בכירים במחוז השפלה, אחד מהם סגן מפקד תחנה והשני קצין, כמו גם שוטר נוסף מרחובות, בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי החשד, השלושה העניקו למועדונים שונים ברחובות אישורים שונים תמורת שוחד, וקיים חשד כי אף היוו שותפים סמויים בעסקים אלה.

הבוקר הפכה החקירה הסמויה, שארכה מספר חודשים, לגלויה עם מעצרם של 3 השוטרים.

בתחילת החודש נעצר שוטר ממרחב יפתח בחשד כי תקף והתעלל באזרחים. מעדויות שהגיעו למחלקה לחקירות שוטרים עולה כי האיש נהג להשתמש נגד חשודים באקדח חשמלי כשאלה היו כבולים. השוטר יובא מאוחר יותר להארכת מעצרו.

המעצר מגיע לאחר תלונות רבות שהתקבלו בחודשים האחרונים מאזרחים שנעצרו על-ידי השוטר וחבריו. מהתלונות עולה כי כשהיו כבולים באזיקים נהג השוטר לירות בהם באמצעות אקדח לייזר שנכנס לאחרונה לשירות המשטרה. האקדח מהמם לשניות אחדות את העצור על מנת לאפשר להשתלט עליו. בעת שגרה כיוון האקדח מיועד לשימוש טרם מעצר ולא לאחר מעצר.

לפני כחצי שנה המחלקה לחקירות שוטרים עצרה שוטר במשטרת אשדוד בחשד להתרועעות עם גורמים עבריינים. הפרשה ההיא לא הבשילה לכדי כתב אישום.

כמו כן, לפני כשנתיים נחשפה פרשה במסגרתה נעצר שוטר בשירות חובה שניצל את מעמדו כדי לתקוף צעיר בן גילו על רקע סכסוך אישי.