המדינה תסבסד לסטודנטים בב"ש שכר דירה בעיר העתיקה

המשרד לפיתוח הנגב והגליל יעניק 500 שקל לסיוע בשכר דירה עבור סטודנטים שיעברו לגור במתחם העיר העתיקה ■ עלות הסיוע: 4.8 מיליון שקל

ועדת שרים לענייני נגב גליל, בראשות המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, אישרה היום מענק של 500 שקל לחודש, עבור סיוע בשכר דירה, לסטודנטים שיעברו להתגורר במתחם העיר העתיקה בבאר שבע. העלות הכוללת של הסיוע - 4.8 מיליון שקל - שימומנו על ידי המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד האוצר.

לסיוע יהיו זכאים 400 סטודנטים בשנה שיגישו בקשה למשרד לפיתוח הנגב והגליל. מענק שכר הדירה יינתן החל משנת הלימודים הבאה. נכון להיום מדובר בתקופה של שנתיים בלבד.

ההחלטה התקבלה בהמשך להחלטת הממשלה מה-13 באוגוסט 2009, להמשיך את פיתוח העיר העתיקה בבאר שבע במסגרת מדיניות הממשלה לפתח את אזור הנגב ולשפר את איכות החיים בו. הקריטריונים לקבלת מענק שכר הדירה יקבעו על ידי צוות המשותף למשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הנגב ועיריית באר שבע. קריטריונים אלה יכללו מצב סוציו-אקונומי של הסטודנט ומשפחתו, הצטיינות אקדמית, מעורבות חברתית ושנת הלימודים.

מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל נמסר היום כי "בשנים האחרונות הקצתה הממשלה 18 מיליון שקל לפיתוח העיר העתיקה בבאר שבע מתוך מטרה להפוך את המתחם למרכז חיים עבור צעירים ולרווחת התושבים הוותיקים במקום. המטרה המרכזית שעומדת בבסיס החלטה זו והחלטות דומות בעבר היא להפוך את העיר העתיקה בבאר שבע למוקד משיכה תיירותי, מרכז תרבות בילוי ופנאי עבור כל תושבי הנגב".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום מסר: "באוניברסיטה ובמכללות בנגב לומדים כיום כ-30 אלף סטודנטים. הצעירים והצעירות מזרימים דם חדש לעיר ולישובים בהם הם מתגוררים. מטרת ההחלטה על תמיכה וסיוע בשכר דירה ימשוך צעירים אלו להתגורר בעיר העתיקה כחלק מפיתוחה וחיזוקה. ראינו את השינוי האדיר שמחוללים צעירים בערים נוספות בארץ והחלטה זו תביא לשינוי וריענון גם עבור העיר העתיקה בבאר שבע. סטודנטים וצעירים הינם נדבך חשוב ומשמעותי בדרך אל הגשמת החזון שהצבתי של הבאת 300 אלף מתיישבים נוספים לנגב בעשור הקרוב. לכן, פועלים גם להשארת אותם הצעירים בעיר עם תום לימודיהם ומובילים פרויקטים ומיזמים אשר יביאו את הסטודנטים לבנות בנגב את עתידם".