ארגון שחקני ליגת העל בכדורסל הכריז על סכסוך עבודה

הארגון דורש את הארכת תוקפו של "החוק הרוסי", מינהלת הליגה מתנגדת ■ השחקנים מאיימים: אם המינהלת לא תתגמש, נשבית את הליגה החל מה-14 באפריל

ליגת העל בכדורסל נמצאת בסכנת השבתה, החל מה-14 באפריל. ארגון השחקנים התכנס היום (ב') על מנת לדון בפרטי המו"מ מול מינהלת הליגה בנוגע להגבלת כמות הזרים בעונה הבאה.

כזכור, מזה כ-5 שנים קיים הסכם בין ארגון שחקני הכדורסל בישראל לבין מינהלת ליגת העל, באשר ל"חוק הרוסי", הקובע שבזמן משחק יהיו בכל רגע נתון שני שחקנים ישראלים על הפרקט בכל חמישייה. תוקף ההסכם עומד לפוג בסוף העונה.

ארגון השחקנים דורש להאריך את הסכם "החוק הרוסי", או למצוא פתרונות אחרים שיבטיחו דקות משחק לשחקנים ישראלים, אך עניין זה זוכה להתנגדות ממינהלת הליגה.

בעקבות חוסר ההסכמות, הודיע יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "הכרזנו היום על סכסוך עבודה, זאת לאחר שהגענו למצב של מבוי סתום במשא-ומתן עם מינהלת ליגת העל. הארגון עומד על כך שלפחות יהיו שני שחקנים ישראלים על המגרש בכל רגע נתון. אני קורא למינהלת למצות איתנו את המשא ומתן ולהגיע להסכם".

מאיר טפירו, שחקן מכבי אשדוד, אמר בישיבה: "אם המינהלת תבטל את החוק הרוסי נגיב על כך בשביתה". גיא פניני ממכבי ת"א הוסיף: "אנחנו מקווים כי המינהלת תתעשת ותחתום על הסכם בעניין מכסת הזרים וכך תמנע שביתה החל מה-14 באפריל".