דיל היום: גרופון מטעה לקוחות - רכשה את שם האתר בגוגל

הקלקה של כתובת האתר בגוגל (DEALHAYOM.CO.IL) מובילה באמצעות קישור ממומן לאתר גרופון ■ דיל היום למנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד: "מדובר בהטעיה חמורה"

מי מנסה לגזור קופון על מי? אתר הרכישות הקבוצתיות "דיל היום" טוען כי המתחרה גרופון תופסת עליו טרמפ כשרכשה את שם האתר בגוגל. כך, הקלקה של כתובת האתר בגוגל (DEALHAYOM.CO.IL) מובילה באמצעות קישור ממומן לאתר גרופון.

הנהלת אתר הקופונים "דיל היום" שיגרה מכתב אל מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, בטענה כי גרופון מטעה את הלקוחות ברכישת ההפניה למילים "דיל היום".

במכתב נדרשת גוגל לא לתת יד להטעיה: "מדובר בלינק ממומן של גרופון", כותב מנכ"ל אתר "דיל היום", ד"ר אייל פלשטיין, "אשר מבצעת שימוש שקרי בשם חברה מתחרה כדי לקדם את עסקיה. במהלך כל סוף השבוע האחרון קיבלתי פניות רבות מלקוחות זועמים ומגולשים שהתלוננו בפניי בנושא. מיותר לציין כי מדובר בהטעיה חמורה של החברה המתחרה, המשתמשת בשמנו על מנת להשיג לקוחות פוטנציאליים".

בעבר התחרו שני האתרים הישראליים לא רק על כיס הצרכנים - אלא גם על לבה של חברת המודל האמריקנית. בין "דיל היום" ובין גרופון העולמית התנהלו מגעים לרכישה תמורת 10 מיליון דולר - אך למרות חתימת חוזה בין הצדדים דחתה לבסוף דירקטוריון גרופון את העסקה ובחרה לרכוש את אתר גרופר הישראלי תמורת 15 מיליון דולר.

מגרופון ישראל נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה. תמוה בעינינו כי החברה בחרה לפנות לעיתונות ולא ישירות לגרופון ישראל, על מנת שתוכל לבדוק את הסוגיה".