דף ההסתה נגד ישראל הוסר מפייסבוק - ואחד חדש נפתח

לא ברורה הסיבה להסרת הדף שקורא לאינתיפאדה שלישית נגד ישראל, אבל זמן קצר לאחר מכן כבר הוקם דף דומה חדש ■ אתמול: 14 אלף חברים בקבוצה שקמה כנגד הדף המסית

נראה כי הלחץ הציבורי של ארגונים ישראליים ושל שר ההסברה הישראלי יולי אדלשטיין עבד - ופייסבוק הורידה דף קבוצה שקורא לאינתיפאדה שלישית נגד ישראל. למרות שהרשת החברתית הודיעה אתמול (ב') כי לא תתערב בתוכן שמפורסם בפייסבוק ולא תסגור את הקבוצה "Third Palestinian Intifada", ניסיון להיכנס לדף היום (ג') הוביל ישירות לעמוד הבית של פייסבוק.

לא ברור אם הדף הוסר ביוזמת פייסבוק, שמצידה לא פירסמה דבר בעניין נכון לעכשיו, אבל מה שבטוח הוא שדף אנטי-ישראלי חדש כבר הוקם. בדף שהוסר היו חברים מעל ל-300 אלף אנשים, ובדף החדש שהוקם היום - "Third Palestinian Rising", כבר חברים כ-4,000 אנשים.

פייסבוק מסרה אתמול כי "אנו דוגלים במתן חופש ביטוי למשתמשי פייסבוק, ואיננו נוהגים להתערב בתכנים באתר, בקבוצות השונות או בדפים המכוונים נגד מדינות, דתות, ישויות פוליטיות או אידיאולוגיות. סוגים שונים של אמירות והתבטאויות יכולים להוות מטרד עבור חלק מהאנשים, אבל זו כשלעצמה אינה סיבה לסגור את הקבוצה".

בעקבות הדברים של הנהלת פייסבוק, משתמשים ישראלים הקימו קבוצת נגד לדף האנטי-ישראלי - Delete The Terrorist Hate Group Third Palestinian Intifada, שקראה להסיר את הדף המסית נגד ישראל, ולקבוצה הזו הצטרפו כ-14 אלף חברים ביום אחד - וייתכן כי בהנהלת פייסבוק החליטו בסופו של דבר לא לעודד את דברי ההסתה.