מזכיר האו"ם: "לשים קץ לכיבוש הישראלי - הוא אינו מוסרי"

באן קי מון קורא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות: "ירושלים צריכה לשמש בירה של ישראל ופלסטין ■ "חייב להימצא פיתרון מוצדק ומוסכם למצוקתם של הפליטים הפלסטיניים"

מזכיר האו"ם, באן קי מון, קורא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולמצוא דרך שבה תוכל ירושלים לשמש בירה של שתי מדינות. במסר מהמזכ"ל, שהוקרא בכנס של מדינות אמריקה הלטינית והאגן הקריבי על שלום במזה"ת, נאמר: "הכיבוש שהחל ב-1967 אינו בר-קיימא מבחינה מוסרית ומבחינה פוליטית, ויש לשים לו קץ. לפלסטינים יש זכות לגיטמית להקים להקים מדינה עצמאית ובת-קיימא משלהם".

הכנס, שמתקייים במונטבידיאו, אורוגוואי, נערך ביוזמת גוף של האו"ם הקרוי "הוועדה למימוש הזכויות הבלתי ניתנות להכחשה של העם הפלסטיני". נוסח המסר של המזכ"ל הופץ באמצעות מרכז האו"ם בניו-יורק.

"לישראל יש זכות לחיות בשלום ובביטחון בתחום גבולות שיזכו בהכרה בינלאומית", נאמר במסר המזכ"ל. "חייבת להימצא דרך שבה תוכל ירושלים להיעשות בירת שתי מדינות, ישראל ופלסטין, עם הסדרים למקומות הקדושים שיהיו 'קבילים על כולם. חיייב גם להימצא פיתרון צודק ומוסכם למצוקה המתמשכת של של הפליטים הפלסטיניים". מדינות אמריקה הלטינית מובילות את המסע להכרה במדינה פלסטינית עתידית.