מיפן לישראל: התגלתה קרינה רדיואקטיבית בארץ

הוועדה לאנרגיה אטומית מסרה כי מדובר בכמויות מזעריות שאינן מסוכנות לסביבה או לאדם

הקרינה מפוקושימה ממשיכה להתפשט: אתמול (ג') במהלך מדידת קרינה שנערכה בכור בשורק אותרו סימנים ראשונים של נשורת רדיואקטיבית מזערית בישראל. מומחים לאנרגיה אטומית בוחנים את הנתונים ואומרים כי הריכוז לא מסוכן לבריאות או לסביבה.

בכך מצטרפת ישראל למקומות נוספים באירופה, כמו למשל בריטניה, שם נמצאה נשורת כזו. המומחים מדגישים כי גם אם נהיה חשופים במשך תקופה ארוכה לחלקיקים כאלו, הדבר לא משפיע על בני אדם. בשלב זה, הציבור לא נדרש לעשות כל פעולה.

החלק המזרחי של רוסיה, מערב ארצות הברית, בריטניה וסקוטלנד - כולן ספגו נשורת רדיואקטיבית שמקורה ביפן. רשויות הניטור בממלכה המאוחדת הודיעו אתמול כי תחנות המדידה בגלזגו שבסקוטלנד ואוקספורדשיר שבבריטניה זיהו היום כמות מזערית של קרינה רדיואקטיבית שהגיעה ככל הנראה מהכור ביפן.

סוכנות הבריאות הלאומית במדינה מסרה כי החלקיקים נמדדו באוויר, אך מדובר בכמות כל כך מזערית שאין בה כדי לסכן את הבריאות של תושבי האזור. "מדובר בכמות נמוכה יותר מרמת הקרינה הרדיואקטיבית שיש בדרך כלל באוויר", נמסר בהודעת הסוכנות.

עם זאת, הזהירו בנוסף ברשויות הניטור כי רמת הקרינה הרדיואקטיבית במדינה עשויה לעלות. "גם אם הקרינה תעלה היא עדיין תהיה נמוכה באופן משמעותי מרמת הקרינה שמסוגלת לגרום נזק לחיי אדם", סויגה האזהרה.

בעקבות האסון והפיצוץ בכור הגרעיני בפוקושימה, נמצאו השבוע חלקיקים רדיואקטיביים בגשם שירד בימים האחרונים בארה"ב.