קונדואיט במו"מ לרכוש את וויביה הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

בין השותפים בוויביה ניתן למנות את אורן זאב, אבי סמילה, דניאל טל, דרור צדר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה וגם גורו השקעות ההיי-טק יוסי ורדי

נרכשת או רוכשת? בזמן שחברת קונדואיט (‏ConduIT‏) הישראלית מנהלת מו"מ לאקזיט ביותר ממיליארד דולר, החברה מו"מ מתקדם לרכישת וויביה (Wibiya) הישראלית בעשרות מיליוני דולרים. כמו קונדואיט, גם וויביה עוסקת בפיתוח סרגלי כלים המיועדים לדפדפני האינטרנט.

בין השותפים בוויביה ניתן למנות את אורן זאב, אבי סמילה, דניאל טל, דרור צדר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה וגם גורו השקעות ההיי-טק יוסי ורדי.

מקונדואיט נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות וספקולציות. בשבוע שעבר נודע כי קונדואיט מנהלת מו"מ כעת עם מספר גופים למכירתה לפי שווי של מעל מיליארד דולר. זאת, לאחר שבחברה הושקעו במשך השנים 10 מיליון דולר מהקרנות בנצ'מרק ויוזמה וממספר משקיעים פרטיים.

החברה הוקמה ב-2003 על-ידי רונן שילה, המנכ"ל; דרור ארז, וגבי בילצ'יק. הפיתוח של החברה נוגע לסביבת הפיתוח של סרגלי הכלים ועבדה עם גוגל, ובאחרונה עברה את הקווים ומסתמכת על התשתית שמספק מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. ההערכות הן כי הכנסותיה גבוהות מ-200 מיליון דולר.

המוצר של קונדואיט הוא כלי תוכנה לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט (‏Toolbars‏). החברה מאפשרת לכל אחד למעשה, גם לחברות קטנות, לייצר סרגל כלים מותאם אישית.

בניית הסרגל הינה בחינם, אך החברה מרוויחה ממודל חלוקת רווחים עם בעלי היישומים. מודל רווח שני הוא שסרגלי הכלים מכילים מנוע חיפוש - בינג של מיקרוסופט - והחברה משלמת לקונדואיט על כל חיפוש שמקורו בסרגל. נכון לעכשיו יש לחברה 260 מיליון משתמשים ובאחרונה היא השיקה מוצר לסלולר המאפשר בניית אתרים סלולרים בקלות ואם אותו מודל הכנסות.