אל-ג'זירה: "עסקה לשחרור גלעד שליט קרובה לסיכום"

אתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" מדווח על עסקה בין ישראל לחמאס, לפיה ישוחררו כ-1,000 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור שליט

האם למרות הכחשות חמאס, חלה התקדמות בעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט? אתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" מדווח כי העסקה בין ישראל לחמאס קרובה לסיכום, וזאת על-פי מידע הזורם מבכירי האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

"על-פי המידע שהועבר מהם, העסקה תבוצע בקרוב", דווח באתר האינטרנט של התחנה. עם זאת, הדגישו שם כי "העסקה לא תכלול את שחרורם של אסירים ערביים-ישראליים".

לפי הדיווח, המתבסס על מידע שהועבר באמצעות משפחות פלסטיניות שביקרו את בניהן בבתי הכלא בישראל, ישוחררו כ-1,000 אסירים בתמורה לשליט. משפחות האסירים הערבים-ישראלים העבירו לחמאס מסר שלפיו הן דורשות את הכללתם של בניהן בעסקה.

חמאס מכחיש: "לא ניתן לחזות את מועד ביצוע העסקה"

בכיר בחמאס שהתבקש להגיב על הידיעה הכחיש אותה. "בכירי חמאס היושבים בבתי הכלא בישראל לא יודעים דבר על התנהלות העסקה", אמר הבכיר שביקש להישאר בעילום שם. "מדובר בניסיון נוסף של ישראל לבדוק את החמאס. אף אחד לא יכול לחזות את מועד ביצוע העסקה, משום שישראל היא זו שמעכבת אותה".

בסוף השבוע הודיע סגן יו"ר הלשכה המדינית של החמאס, מוסא אבו מרזוק, כי המתווך הגרמני בעסקה נכשל, וכי חמאס מוותר על תפקידו בעסקה. ההערכה היא כי חמאס מנסה לנצל את חילופי השלטון במצרים, על מנת להתקרב למשטר החדש ולהעניק לו תפקיד משמעותי בניהול העסקה.