עד כמה מאיימים הטלפונים החכמים על הקונסולות הניידות?

ככל שהטלפונים החכמים והטאבלטים ישתפרו, הם עשויים לשכנע גם גיימרים לוותר על המכשירים הייעודיים

טלפונים סלולריים חכמים, ובמיוחד אייפון של אפל, הפכו תחרות רצינית לקונסולות המשחקים הניידות. כמות משחקי הקז'ואל וגם המשחקים הרציניים יותר, מאפשרת לגיימרים לוותר על רכישה של קונסולה ניידת כמו PSP של סוני או 3DS של נינטנדו, ולהתחיל לשחק רק בטלפון.

לפני כחודשיים ניתנה גושפנקה רשמית לתחום המשחקים הנייד, עם ההכרזה על XPERIA Play - טלפון משחקים של סוני-אריקסון, המגיע עם כפתורים ייעודים למשחק וגם אפשרות להוריד כותרים רשמיים של פלייסטיישן למכשיר הזה. סוני, החברה היפנית, הולכת צעד קדימה ורוצה לקחת את תחום המשחקים גם לעולם הטאבלטים, עוד לפני שהוכחה סופית הצלחתו בעולם הסמארטפונים.

הטאבלט הראשון מבית סוני שיגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 יושק עד סוף הקיץ - כך לפי הווארד סטרינגר, מנכ"ל סוני, שהתראיין לעיתון היפני "נייקי". מה שיעניין את הגיימרים הוא שהטאבלט צפוי להגיע עם חותם רשמי של פלייסטיישן, והדבר יהפוך אותו לטאבלט המשחקים הראשון שמיועד לשימוש גיימרים חובבי קונסולת המשחקים של סוני.

גם יכולות תנועה

לפי בלוג הטכנולוגיה אנגאדג'ט, הטאבלט יושק תחת השם S1 ויכלול מסך מגע בגודל 9.4 אינץ' ומצלמה קדמית ואחורית, דבר שיאפשר לסוני לשלב יכולות של הפעלה באמצעות תנועה של הידיים במשחקים, אם היא תרצה בכך.

גם לחברת HTC יש תוכניות הפונות לקהל הגיימרים באמצעות הטאבלט שלה - Flyer. הדגם הזה כולל שיתוף פעולה עם חברת OnLive, המספקת שירותי השכרת משחקים בטכנולוגיית סטרימינג. דרך שירות זה, גם מוצר עם מעבד יחסית חלש יכול להפעיל משחקים חדשים.

למרות שמדובר במכשיר הכולל רק מסך מגע, OnLive בנתה ממשק עם כפתורי מגע על המסך המדמים שלט, כדי להקל על הגיימר. ניתן יהיה גם לחבר את הטאבלט לטלוויזיה ולהשתמש בו כקונסולה ניידת, כאשר את השליטה במשחק מבצעים עם ידית משחק חיצונית אלחוטית שאותה OnLive מוכרת.

הרצון של סוני ו-HTC להפוך את הטאבלטים שלהן למכשירים הכוללים יכולות משחק ייעודיות ולא רק כעוד אפליקציה, צפוי לדחוף את תעשיית המשחקים המיועדת לשוק הסלולר קדימה - ואולי אפילו לגרום לגיימרים מושבעים לוותר על רכישה של קונסולה ניידת.

נראה כי בעתיד, קונסולות אלה יתקשו להתחרות בטלפונים ובטאבלטים גם ברמה הגרפית של המשחקים, שכן אלה יגיעו עם מעבדים גרפיים חזקים במיוחד.