נדחתה עתירה נגד מינוי עו"ד אמנון מרחב ליועמ"ש עיריית ירושלים

ביהמ"ש המחוזי קבע כי עתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הוגשה בחוסר סמכות עניינית

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, דחה את העתירה שהגיש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נגד מינויו עו"ד אמנון מרחב לתפקיד היועץ המשפטי של עיריית ירושלים.

השופט יגאל מרזל קיבל את עמדתו של עו"ד שחר בן-עמי ממשרד רוגל, בן-עמי, רוזנבוים, שייצג את מרחב, וקבע כי העתירה שהוגשה נגדו נעשתה בחוסר סמכות עניינית.

הפורום המשפטי יוכל כעת להגיש את העתירה לבית הדין לעבודה, ובכל הקשור לטענות שהופנו נגד היועמ"ש לגבי טענות על חופש מידע - לבית המשפט לעניינים מינהלים.

הטענה המרכזית של הפורום המשפטי בעתירה הייתה כי עו"ד מרחב מונה לתפקיד היועץ המשפטי של עיריית ירושלים על-ידי מועצת העיר, בהמלצת ועדת המכרזים, וכל זאת כאשר עומד נגדו דוח ביקורת קשה של ועדת הביקורת של החברה הכלכלית מודיעין - אשר בראש הדירקטוריון שלה עמד עו"ד מרחב בעבר.

בין היתר טען הפורום המשפטי בעתירה כי נפלו פגמים בהמלצת ועדת המכרזים ובהחלטת מועצת העיר ירושלים, כיוון שלא היה בפניה כל המידע הרלוונטי לגבי עברו של עו"ד מרחב.

עו"ד שחר בן-עמי טען בשם עו"ד מרחב לחוסר סמכות עניינית, ובנוסף טען כי המקום לדון בעתירה שכזו הוא בבית הדין לעבודה או בעתירה לבג"ץ.